Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Huselius Skidsport i konkurs

• Vänligen logga in för att kunna svara
12 svar till detta ämne

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

När jag skulle gå in på Huselius skidsports hemsida kom det upp information att bolaget gått i konkurs i april 2021. Det är information, som gått mig förbi, då det inte stått något här på Skidforum. Vi har läst om att enklaresport avvecklar sitt bolag, vilket innebär att två av "våra" skidbutiker här på forumet försvinner. Det tyder på att längdskidor är en mycket tuff marknad, där de som inte ligger i frontlinjen riskerar att slås ut.

Den bästa aktivitet som Huselius gjort genom åren är den turné han genomförde, där han instruerade i rullskidåkning och gav intresserade möjlighet att testa rullskidor på olika platser i södra och mellersta Sverige,

dessutom bistått med kunniga råd om rullskidor och träning på hjul till oss här på Forumet.

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 290 inlägg

Som dom flesta vet avvecklade jag Huselius Skidsport redan hösten 2017. Då stängde jag vår fysiska butik, sen fanns webbutiken kvar i några år till bara för att sälja av lagret, men inget direkt inköp skedde dom sista åren. 
anledningen till vi stängde var enkel. Så kul är det inte att jobba med skidor och samtidigt ha det som sin hobby. Jag levde skidor 24/7. Jag slutade i stort sätt åka skidor själv för det räckte med skidor på jobbet. 

Att jobba med sin hobby är inte alltid bra. Som jag brukar säga, man skall vara på jobbet och längta hem, man skall vara hemma och vara sugen att gå till jobbet. För mig var jobb och fritid samma sak. Så jag ledsnade på skidor som var det roligaste jag visste.

Nu när ett par år har gått sen vi stängde börjar skidor vara riktigt kul igen och jag är mer engagerad igen i förbundet och klubb igen. Så nu jobbar jag med helt andra saker igen och längtar ut på skidorna, och när jag åkt skidor är jag sugen att jobba igen.

Men jag drev bolaget i 11 år innan jag själv valde att definitivt avsluta i april i år. Känns så skönt att ha det bakom sig, känns så kul att ha gjort det.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Men Du skall ha tack för all information du delgivit oss på Forumet framförallt på rullskidområdet. :), samtidigt är det väl skönt att kunna kommentera här utan koppling till ett företag.

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 220 inlägg
Synd på bra butik.
Bra om vi kan få ännu mer bra kommentarer här.
Skönt för dig hitta åkglädjen igen.

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 342 inlägg

Synd på bra butik.

Verkligen tråkigt att mina två favorithandllare avvecklat. :wacko:  I stort sett alla mina skidrelaterade inköp under mycket lång tid har varit hos just dessa två- TUSEN TACK FÖR ALL SERVICE; VÄNLIGHHET OCH GODA RÅD jag fått från er båda under alla dessa år. Kanske ett tecken på att även jag själv borde fundera på att börja avveckla vid 77 års ålder och 73 avverkade Vasalopp ? För vem kan nu hjälpa mig på detta perfekta sätt ? Förslag mottages tacksamt. :rolleyes:

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 613 inlägg

Verkligen tråkigt att mina två favorithandllare avvecklat. :wacko:  I stort sett alla mina skidrelaterade inköp under mycket lång tid har varit hos just dessa två- TUSEN TACK FÖR ALL SERVICE; VÄNLIGHHET OCH GODA RÅD jag fått från er båda under alla dessa år. Kanske ett tecken på att även jag själv borde fundera på att börja avveckla vid 77 års ålder och 73 avverkade Vasalopp ? För vem kan nu hjälpa mig på detta perfekta sätt ? Förslag mottages tacksamt. :rolleyes:

Pölder....?;-)

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 342 inlägg

Pölder....?;-)

Tack Artur för säkert välmenat (alernativt humoristiskt) råd. Men tyvärr är det ju visat sig att vissa för mig viktiga artiklar som  jag eferfrågat kan han helt enkelt inte leverera trots sitt i övrigt imponerande sortement. Och i motsvarande grad har han ju inte visat sig  vara så serviceminded mot just mig.Synd tycker jag, eftersom jag ju innerst inne beunderar honom bland annat för för hans driftighet.

.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 594 inlägg
Pölder säljer inte längre… affären har kvar namnet än men Tony Pölder är utköpt.
Tror dock att sortiment stålsickling fortfarande är begränsat.

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 881 inlägg

Synd på bra butik.

Håkan Huselius har varit och är en sann föreningsmänniska, långt ut i fingerspetsarna. Du har tillfört mycket för sporten och jag är övertygad om att så kommer det att bli även i framtiden. 

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 220 inlägg

sanna föreningsmänniskor växer inte på träd nuförtiden. De borde K-märkas, få skyhög pension (typ apanage) o medalj av Konungen.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

sanna föreningsmänniskor växer inte på träd nuförtiden. De borde K-märkas, få skyhög pension (typ apanage) o medalj av Konungen.

Det är ett stort problem nuförtiden att få fram personer att ställa upp på föreningsuppdrag. Det blir att samma personer sitter kvar i styrelsen år efter år trots att man känner att man gjort sitt. Själv har jag suttit i en distriktsstyrelse i 45 år och innehaft olika funktioner, ordförande i två föreningar, sitter med i valberedningen i ett riksförbund. Det skulle vara skönt att bli avlastad någon gång. Förr hjälptes man åt att dra in pengar till föreningen nu är det många som hellre betalar sitt föreningsdeltagande för att slippa ställa upp dessutom har administrationen ökat, vilket kräver tid och kunskap.

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 613 inlägg

Problemet som Carl A och Volevodin tar upp har ju en ytterligare dimension tycker jag och det är gymifierandet av idrotten. En hel del av det som tidigare sköttes av föreningslivet har tagits över av företag. Istället för att betala 500 kr och vara med i en idrottsförening så betalar man 5000 kr (jobbet betalar...) till ett företag för att "träna" (eller i alla fall köpa ett träningskort). En stor skuld i detta är det branschstöd till (framförallt) gymmen som finns i form av friskvårdsbidrag. Jag kan inte tycka att det är annat än märkligt att man skattesubventionerar träning i form av löpband, skierg, spinning etc inomhus på ett gym  men om man springer, åker skidor eller cyklar utomhus så finns det inget annat än eventuell spåravgift som subventioneras.

Per Gu

Per Gu

Medlem

• Members
  • Pip
  • 406 inlägg

Problemet som Carl A och Volevodin tar upp har ju en ytterligare dimension tycker jag och det är gymifierandet av idrotten. En hel del av det som tidigare sköttes av föreningslivet har tagits över av företag. Istället för att betala 500 kr och vara med i en idrottsförening så betalar man 5000 kr (jobbet betalar...) till ett företag för att "träna" (eller i alla fall köpa ett träningskort). En stor skuld i detta är det branschstöd till (framförallt) gymmen som finns i form av friskvårdsbidrag. Jag kan inte tycka att det är annat än märkligt att man skattesubventionerar träning i form av löpband, skierg, spinning etc inomhus på ett gym  men om man springer, åker skidor eller cyklar utomhus så finns det inget annat än eventuell spåravgift som subventioneras.

Det går numera att få bidrag för motionslopp om de kostar under 1000 kr.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar