Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Neoprenöverdrag?

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 381 inlägg

Jag tränar mycket stakning eftersom jag är lite klen i överkroppen (uthållighetsmässigt).

Det gör att jag lätt fryser om fötterna, även vid plusgrader (2 plus och blött är kallt).

Jag har alltid sneglat på skoöverdrag om det skulle bli kallt på VL men aldrig behövt det (där diagonalar jag så mycket att jag blir varm om fötterna vid enstaka minus).

Vad tror ni om detta? Kan man ha skoöverdraget även på rullskidor i november och bli varmare eller kyler det underifrån?

Sneglade på Madshus överdrag för femhundringen, vill ju gärna att det fungerar och även till vintern senare.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 860 inlägg
Skejta!

nattkreatur

nattkreatur

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg
Det bör funka ypperligt på rullisar är min killgissning. Har bara erfarenhet av neoprenöverdrag på cykel o där funkar det ju bra.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 381 inlägg

Skejta!

Inte redo att ge upp än

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 344 inlägg
Finns även fodrade regnöverdrag, ex Alpina, neopren värmer mer, men tror det kan vara svårt att hitta som passar skon

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 438 inlägg

Jag vet inte hur neoprenöverdrag är mot väta på rullskidor men om man är ute efter värme vid snöskidåkning så är fodrade överdrag mycket bättre än neopren. Neoprenskydd är betydligt kallare och som regel ganska bökiga att ta på sig men sitter bättre ovanpå pjäxan när man väl fått på dom.

Ola på Österlen

Ola på Österlen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg
Neoprenöverdrag är tjorviga att ta på men är bra. Jag trivs med mina.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 609 inlägg

Jag köpte på ett antal ofodrade skoöverdrag på 80-90-talet och de fungerar utmärkt både vid rullskidåkning och snöskidåkning. Lite förvånande att det inte finns ofodrade skoöveverdrag i goretex för rullskidåkning, är en produkt som borde sälja bra.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar