Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppets veteranklubb


Volevodin

Recommended Posts

När man åkt 30 vasalopp kan man vara med i Vasaloppets veteranklubb. Medlemsavgiften är 200 kr och till den är knutet vissa subventioner till anläggningar och Stadium. En fråga är om veteranstatusen kan ifrågasättas, om man inte betalar avgiften ?

Regeln är lite annorlunda än den Volevodin beskriver: Du skall ha åkt Vasalopp ELLER öppet spår i 30 ÅR för att få vara med i Vewteranklubben. Själv har jag ju åkt 73 Vasalopp/öppna spår med får BARA tillgodoräkna mig 48 år med denna regel. En gräns många siktar på är ju att klara 50 år vilket givetvis även jag hoppas klara men för egen del är ett mycket större mål  att få leva så länge att jag klarar av att åka 100 Vasalopp/öppna spår. Kanske omöjligt, men vem vet. Som ni märkt är det i varje fall inget fel på optimismen och självförtroendet trots en besvärande hjärtinfarkt och njurskada..

Link to comment
Share on other sites

Det stod i fakturan att man skulle betala senast 31/10 för att kunna tillgodoräkna sig subventionerna, men inte klart utgivet vilka det gällde. Jag hoppas att det gäller de företag, som Vasaloppsveteranerna tecknat överenskommelser med, men att de subventioner som Vasaloppet ger till veteranerna avs starter i olika lopp gäller oavsett medlemsskap i veteranklubben.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...