Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kläder för oss över 190+ cm


Olsson

Recommended Posts

Har svårt att hitta kläder som sitter bra på mina 193cm/82kg.

Är kläderna tighta nog, år slutar armarna på "tre kvarter". Å går man upp en storlek så sitter dom som en 125L sopsäck. Men armlängden blir bra.

Samma sak med byxxor.

 

Så, ni som har passerat 190 och någorlunda slanka, har ni några tips på märken och/eller modeller som ni upplever sitter bra?

 

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Har svårt att hitta kläder som sitter bra på mina 193cm/82kg.

Är kläderna tighta nog, år slutar armarna på "tre kvarter". Å går man upp en storlek så sitter dom som en 125L sopsäck. Men armlängden blir bra.

Samma sak med byxxor.

 

Så, ni som har passerat 190 och någorlunda slanka, har ni några tips på märken och/eller modeller som ni upplever sitter bra?

 

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Tyvärr upplever jag samma sak. Just tävlingsdräkter tycker jag fungerar hyfsat med Craft, men när det kommer till överdrag så blir det problem då får symaskinen åka fram...

Link to comment
Share on other sites

201/96-100. Håller med om att Trimtex funkat bra, i xl utförande. Är inte supergrov i överkropp. Kan dock strula med ben/väder. Trimtex kan vid klubbeställning lägga till extra längd på benen. Visade sig inte vara befogat sist jag beställt. Har ett par värstingtajts från Trimtex och xl där är till halva vaden typ. Så nog beror det på modell.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...