Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Gris intervaller

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

Lakota

Lakota

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 862 inlägg
Nyfiken på hur ni roar er med dessa. Hur de gett resultat?

Carlsson

Carlsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 30 inlägg

De måste jag missat. Vad innebär dessa?

DaJo

DaJo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 79 inlägg

Grisintervall (i min värld) = En mörk, regnig och blåsig tisdagkväll i november och en lååång backe där man i pannlampans sken kör intervaller tills kroppen stumnar totalt. Det är inte glamoröst att träna längdskidor

2021 görs vissa av dessa intervallpass på en Skierg inne på ett gym vilket jag tycker är bra för hjärta lunga men jag tror inte man ska underskatta det mentala med att träna ute oavsett väder. Skidtävlingar är ju ute och dom flesta går inte i -5 grader och solsken, framför allt inte Vasaloppet som alltid lyckas dra till sig ett måttligt snöfall natten innan.

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 898 inlägg

Håller med om utomhusträning. Kan kanske vara så att ett Skierg-pass fysiologiskt är minst lika effektivt som två mörka timmar rullskidor på höstblöta vägar bland löv och grus i sju sekundmeter och tre plus, Men det känns inte rätt. Säger kanske en del om min ålder?

Grisintervall (i min värld) = En mörk, regnig och blåsig tisdagkväll i november och en lååång backe där man i pannlampans sken kör intervaller tills kroppen stumnar totalt. Det är inte glamoröst att träna längdskidor

2021 görs vissa av dessa intervallpass på en Skierg inne på ett gym vilket jag tycker är bra för hjärta lunga men jag tror inte man ska underskatta det mentala med att träna ute oavsett väder. Skidtävlingar är ju ute och dom flesta går inte i -5 grader och solsken, framför allt inte Vasaloppet som alltid lyckas dra till sig ett måttligt snöfall natten innan.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg
Ni har missuppfattat. På grisintervaller borrar man ner trynet och trycker allt man har. Företrädesvis i grannens gräsmatta.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar