Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Bredaste skon framtill?

• Vänligen logga in för att kunna svara
10 svar till detta ämne

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 766 inlägg

Pga artros behöver jag väldigt mycket utrymme över framfoten. Har idag ett par Alpina CCL stl 48, som absolut är långa nog, men lite för smala och låga. Testade ett par nya Comp classic stl 48 som kändes något rymligare, men blev lite för långa så att de böjer sig lite fel. Några Alfa-modeller är rymliga på höjden, men tar i lilltån. Någon som har koll på vilka modeller som är bredast o rymligast i framfoten?

GreatSki

GreatSki

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 728 inlägg

Tror det skulle skulle vara fördelaktigt för att hålla värmen i tårna också, synd att inte Altra gör skidpjäxor.  :)

HJN

HJN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 652 inlägg

Om det är för trångt över framfoten får jag problem med en sena under trampdynan som på ett obehagligt sätt hoppar till vid varje diagonalsteg. Så jag brukar ta bort snörningen längst ner vid tårna. Kanske två hål, lite olika.

Hade samma problem vid löpning, men då jag hittade IceBugs DTS-modell så blev det bra. Så jag skrev till IceBug och förklarade att de behövdes inom pjäxbranschen också eftersom deras tidiga modell utav DTS-skon i mina ögon hade en perfekt läst, bred fram och ändå med ett bra hälgrepp. Har inte fått några royaltys än dock :D

Bästa glidvallningen är en lyckad fästvallning!

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 777 inlägg

Jag upplever åtminstone Rossignol X8 Skejt som bred framtill. Betydligt bättre än Alpina, Fischer och Salomon. Har inte provat deras klassiska pjäxor men jag skulle gissa att de har samma profil. 

Skåningen

Skåningen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 287 inlägg

Generellt är alltid enklare motionspjäxor bredare än racepjäxor. 

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 615 inlägg
Alfa är de mest rymliga i min garderob. Till och med överstora i storlekarna.
Har även upplevt Atomic som lite bredare bland SNS-modellerna. Ingen erfarenhet av Prolink.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+ Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet

Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

KjellJ

KjellJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 148 inlägg

Alfa.

Jonas_

Jonas_

Medlem

• Members
  • Pip
  • 164 inlägg

Alpina comp classic, dessa går att värma också vilket gör att de anpassar sig till alla fötter där lite mer utrymme behövs  :)

GreatSki

GreatSki

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 728 inlägg

Kör Alfa Exc Advance sen 4 år tillbaka, lite rymligare än mina gamla Alpina CCL.

KjellJ

KjellJ

Medlem

• Members
  • Pip
  • 148 inlägg

Jag åkte också tidigare med Alpina CCL, men sedan 3 år tillbaka nästan uteslutande med Alfa Exc Advance och trots att jag gick ner en storlek är dom både rymligare och varmare. Bästa pjäxorna jag haft.

ZionJohansson

ZionJohansson

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg

Jag upplever åtminstone Rossignol X8 Skejt som bred framtill. Betydligt bättre än Alpina, Fischer och Salomon. Har inte provat deras klassiska pjäxor men jag skulle gissa att de har samma profil.

Vilka alpina har du provat för jag provade flera olika skate skor och hittade ingenting som fungerade.
Närmast jag kom var alpina csk som satt bra.
Kikar idag efter ett annat par och svårt då man måste provbeställa via internet och ska köpa skidor i paket tänkte jag med pjäxor.

Dom jag nu kikar på är alpina comp skate samt madshus race speed skate.
Letar efter en bredare sko så är bara nyfiken om det finns fler märken där ute.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar