Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

"Ur spår" och andra skidfilmer


Maria Snö

Recommended Posts

Jag var tom lite rörd av delar av filmen, speciellt när "favoritjejen" mot alla odds lyckades klara loppet och som pris fick en entusiastisk dotter åter. Nästan lite tårögd, men ni som känner mig vet ju att att jag har denna överdrivet känslosamma sida.Men eljest var ju det hela ganska overkligt, speciellt alla turer de hann med före start och ändå kom i tid utan problem. Det går ju liksom inte. :) Mentalt får jag nog förbereda mig att känna mig som "favorittjejen" när jag nästa år avser att försöka genomföra mitt 50:de år att åka 90 kilometerssträckan, dvs att bli "50loppare" i Veteranklubbens terminoligi (och samtidigt TOTALT ha genomfört 77 fulllängslopp =mest även bland de c:a 50 50 lopparna)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Såg reprisen på "Ur spår" på SVT och ger den lite blandade betyg. Ganska absurt att han skulle "tillverka" ett insemineringprov  i skogskanten vid rullskidträningen och sen skicka det med en taxichaufför. Där har jag förståelsen för hans frus reaktion, även om han insåg att gjort bort sig. Däremot att han skulle stanna hemma 2 dagar före loppet pga att embryot var dött tycker jag var för mycket begärt, då frun inte var sjuk. Jag hoppade av ÖS ett år pga att min fru blivit sjuk och behövde mitt stöd på sjukhuset, allt var klappat och klart, men fick ringa återbud till den bil jag skulle åkt med några dagar före loppet.

Har inget att säga om motionsåkarnas skidstil (även om de givetvis inte åkte hela loppet) och "skidfanatikern" som säckade ihop psykiskt och åkte ut i skogen, skulle mycket väl vara en led 2-åkare, men tjejen som "sket på sig" hade en bedrövlig stakteknik och kunde omöjligen vara i andra ledet.

Visst den hade sina poänger, dock ville nog regissören dölja sina tillkortakommande genom att driva lite med fanatikerna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...