Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bessemerloppet 2022


snabben

Recommended Posts

Tävlings-pm publicerat! Det ska gå på en 10km -slinga. Nån som har koll på kuperingen på denna, är alla backar som brukar vara med i slutet på ordinarie bana inkluderade i detta varv? I övrigt är ju loppet väldigt platt.

 

Det ser ut att komma en del snö i veckan, verkar kunna bli ok förhållanden om prognosen står sig!

 

/snabben

Link to comment
Share on other sites

Åkte 25km igår kväll i Högbo, riktigt grov snö, men det började snöa på slutet...

Tror absolut att det är klister som gäller, går ju att täcka med burk om det skulle behövas, (för dom som tänkt att åka med fäste).

Ser ut som att dom tänker göra en liten sväng ute på golfbanan också.

Link to comment
Share on other sites

Åh jag går och velar lite för huruvida jag ska ha fäste eller inte. Har aldrig kört ett lopp blankt förut men blivit rätt mycket starkare de senaste åren och högbo är ju verkligen platt med undantag för de riktigt branta backarna i slutet. Lutar åt fäste dock, har ett par finfina varmskidor.
Link to comment
Share on other sites

Testa och gå blankt, har åkt detta lopp förut på denna varvbana möjligt att vi hade någon brant backe till eller topp av backe.  stod i led 5 då
Blir lätt löst och sämre fäste för varje varv när många åker och kan bli svårt at få fast skidorna sista varven.
Gissning att violett silverklister täckt med violett burk kan funka annars.
Men ta möjligheten att gå blankt och se hur det är. I klisterfören tjänar man mer på det.
 

Link to comment
Share on other sites

Kanske ha lite mer tidsmarginal jämfört de minsta ideella loppen. Räkna med att gå en bit från parkeringen och räkna med många deltagare och trångt första kilometrarna.

Det brukar vara ett proffsigt arrangemang med bra startfält.

Ja det var lite att gå från parkeringar såg jag. så bra tips. Tack. 

Valla så får det bli tunnt klister toppat med burk som det ser ut nu

Link to comment
Share on other sites

Jag ska valla åt en person som vill ha fäste. Är det någon som vet snöförhållandena nu. Har det kommit snö eller ör det fortfarande i stort sett bara konstsnö?

Jag har sett tips om klister alternativt klister täckt med burk. Är det någon som ska ha fäste och har lite koll?

(Svårt att sitta i Stockholm och gissa på klister eller inte )

 

(Ett tag sedan jag var på detta forum )

Link to comment
Share on other sites

Ngn som varit där idag? Vad tror vi om trugstorlek?

Jag kommer att testa gå blankt och vill på förhand be om ursäkt för synerna som kan drabba er medåkare. Men betänk att lyteskomik är en etablerad om än diskutabel humorform.

Kör små trugor, (race) hårt och fin i spåren. Stora trugor går lätt sönder i Högbo

Link to comment
Share on other sites

Otroligt fint väder, tror inte jag tävlat i sånt fint väder förut. Spåren höll bättre än vad jag förväntade. Lite stökigt i starten med två spår i bredd, såg en del stavar som knäcktes direkt. Men annars fungerade det bra att snabbare åkare varvade till vänster.

Instämmer! Bra arrangemang som alltid i Högbo! Roligt lopp och underbart väder! [emoji846]

 

Sent from my SM-G986B using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ja jättefint arrangemang! Fick en sämre start (långt till höger) men när det luckrades upp efter ett par km så flöt det på fint. På sista varvet kom jag på att jag inte fått ett chip och började noja över att mitt resultat inte skulle räknas med det var ju så klart med på nummerlappen :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...