Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Olika diameter på Swix TBS?


Johaaan

Recommended Posts

Jag har problem med att få på ett par av mina olika trugstorlekar (exv. den mindre på stavarna (quantum one). Vissa går på väldigt lätt och är enkla att gänga ihop, har flera par som knappt går att få på och diametern är med ögonmått större där gängningen skall ske - dessa går inte gänga fast! Har lyckats att tvinga ihop dom någon gång, men har någon upplevt samma problem - finns det olika diametrar? 

Jag har exv. problem (omöjligt utan överdriven kraft) att få på ett par "Paw", men "97L" går bra. Har tidigare haft problem med "standard" Leaf. 

Link to comment
Share on other sites

Jag har problem med att få på ett par av mina olika trugstorlekar (exv. den mindre på stavarna (quantum one). Vissa går på väldigt lätt och är enkla att gänga ihop, har flera par som knappt går att få på och diametern är med ögonmått större där gängningen skall ske - dessa går inte gänga fast! Har lyckats att tvinga ihop dom någon gång, men har någon upplevt samma problem - finns det olika diametrar? 

 

Jag har exv. problem (omöjligt utan överdriven kraft) att få på ett par "Paw", men "97L" går bra. Har tidigare haft problem med "standard" Leaf. 

97L-trugan brukar gå lite lättare. Jag misstänker att diametern nere på staven inte är helt exakt jämt. Sen kan säker trugorna vara lite felaktiga ibland.

Link to comment
Share on other sites

Har ett par CT1:or och jag upplever samma sak. De leaf-trugor som satt på funkade bra. Men jag körde sönder ena trugan under premiärturen så jag köpte nya trugor av samma modell samt carbon 97L. Den senare funkar fint och ”klickar” också i som den ska, men leaf-modellen är nästintill omöjlig att få på. Den klickar heller inte i när den är i rätt läge.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...