Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Swix Pro Marthon Black

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

whiteout

whiteout

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Köpte en kloss Swix Pro Marathon nu när mina HF är slut och vi väl ska fasa ut flouret.

Har dock några LF kvar och brukar lägga dem underst till Vasan.

Hur ska jag tänka nu med Swix Pro Marathon till Öppetspår och Vasan? Ska jag använda endast marathon eller ska den ligga under eller över en LF?

DaJo

DaJo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 79 inlägg

Marathon ska ligga överst. Rengör skidan och lägg 2 lager Marathon så är du hemma. Kan nog funka med en lila Swix LF som lager 1.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 593 inlägg

Med tanke på den diskussion som finns om skida, struktur, fästvalla och sist glidvalla så behöver du inte oroa dig alltförmycket om den delen :)

Men varför lägga en LF?

Jag lägger enbart tävlingsvalla på tävlingsskidor. Aldrig varma vallor (bara kletigt och fastnar i borstar).

I och med begränsat urval (enbart svart Marathon, gamla HF) så blir den enbart den på mina tävlingsskidor.

Finns nog ingen annan anledning att lägga LF än att "tvätta" skidan, och det kan man göra på andra sätt t ex vallaväck, glide cleaner etc.

Du vlll ju inte köra på en LF eller hur? Så varför lägga den?

Det behöver inte bli komplicerat, lägg enbart tävlingsvalla.

Om du vill så kan du värma två gånger för att få en ännu bättre andel tävlingsvalla i belaget (ja den tränger in, väldigt lite men gammal sämre valla finns där också och den vill du ju minimera). 

whiteout

whiteout

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Ok, tack för tipsen. Var nog mest snålhet och att jag har rätt mycket LF kvar som jag ville ta med lite sånt i mixen. 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar