Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Vasaloppet 45 tejpvalla

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

Linkanman

Linkanman

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg
Hej,
Har en liten undran ang valla inför Vasaloppet 45 nu på tisdag. För någon vecka sen la jag på tejpvalla på skidorna. Detta har fungerar bra de få pass jag åkt.
Ska åka nu på tisdag och funderar på att låta tejpen sitta kvar.
Har lite dålig koll på tejp i olika fören.
Kan det fungera med tejp? Ska vara någon minusgrad och uppehåll.
Tänkte ev ta med någon burk och täcka tejpen med vid behov.

Är lite fundersam och rådvill.
Thomas Wassberg:
”Smärtgränsen, den skiter jag i.”

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 089 inlägg

Prognosen nu säger att det inte ska snöa nåt t.o.m. tisdag så då kommer tejp vara utmärkt alternativ, utan att täcka med något. 

Linkanman

Linkanman

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg

Prognosen nu säger att det inte ska snöa nåt t.o.m. tisdag så då kommer tejp vara utmärkt alternativ, utan att täcka med något.

Tack för svar. Då är jag inte helt fel ute. Målet med loppet är att ta mig i mål. Det får ta den tid det tar.
Thomas Wassberg:

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 398 inlägg
Tejpvalla låter perfekt. Särskilt eftersom du säger att det har fungerat bra. Lycka till!

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 738 inlägg

Nu säger prognosen att det ska vara runt nollan till plus, inga minusgrader på natten innan, fortfarande ingen nederbörd. Din tejp kommer fortfarande fungera men om du har lust att mecka med skidorna så kan klister vara ett ännu bättre alternativ. 

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 899 inlägg
Om du tror det blir väldigt varmt o blött kan ett alternativ vara att lägga ett tunt lager universalklister eller rött klister ovanpå tejpen, fast kanske något kortare än tejpen. Tunt lager klister på gammal tejp har funkat bra för mig flera gånger. Annars litar du på tejpen.

Sso

Sso

Medlem

• Members
  • Pip
  • 229 inlägg

Åkte ÖSS2015 på tejp i riktigt skitväder, folk stog o skrapa ifrysta skidor i hela startbacken, men jag hade inga problem alls. Lagom inkörd tejp funkar riktigt bra i varierande väder är min erfarenhet, aldrig det bästa du kan ha men aldirig heluselt

ÖSS 15: 6.40

VL 17: 6.22

Bor: Falun

Linkanman

Linkanman

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg

Tack för alla råd. Tejp fungerade perfekt. Hade bra fäste och glid så det blev en bra dag. 

Thomas Wassberg:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar