Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

egen dricka/tilltugg/väska under VL och ÖSS?

• Vänligen logga in för att kunna svara
41 svar till detta ämne

Mimi

Mimi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 42 inlägg

Det låter bra att ha det som långsiktig målsättning, dels klokt att fortsätta lära känna din kropps gränser och komma fram till hur du skall nå målet, dels starkt att inte ge upp utan jobba vidare framåt.

I min andra sport kom jag till insikt om att jag sprang för snabbt och ägnade ett år åt att få ner farten och öka räckvidden. Envishet ger (oftast) resultat.

Lycka till!

Tack. Jo jag är ganska envis men det har ju inte gett det resultat jag vill hittills men jag har tänkt om lite. Precis som du skriver en mer långsiktig målsättning. Ska fundera lite kring det. Trots allt så måste jag ju säga att jag var ganska lat tidigare, möjligtvis promenader och cykling i vardagstempo så jag har ju trots allt fått en bättre grundkondition efter jag börja träna gruppträning på gym bland annat. Kanske blir nån ändring i träningsupplägget under året som kommer. 

Och jag tycker fortfarande skidåkning är roligt. Ska inte ställa undan dem riktigt än.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 345 inlägg

Tack för redogörelsen, Mimi! Du är beundransvärt envis. Fint att höra att ni hade sällskap och hjälpte varandra i spåret. 
Nu vet jag inte så mycket om dig, men tekniklektioner och konditionsträning kan vara ett hemligt vapen  :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar