Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Placering för medalj?


Knappen

Recommended Posts

Jag har faktiskt aldrig ens tänkt på att man får nån speciell hårdvara för att man åker på medaljtid. Så känns inte som det spelar så stor roll? "Alla" vet väl att man avser vinnare + 50% i dagligt tal när man säger att man klarade "medalj" på Vasan. Få lär väl fråga efter metall-delen av det upplägget? 

Link to comment
Share on other sites

Jag har faktiskt aldrig ens tänkt på att man får nån speciell hårdvara för att man åker på medaljtid. Så känns inte som det spelar så stor roll? "Alla" vet väl att man avser vinnare + 50% i dagligt tal när man säger att man klarade "medalj" på Vasan. Få lär väl fråga efter metall-delen av det upplägget? 

Nä helt riktigt. Tycker egentligen likadant. Men tydligen vill jag ändå att det ska vara en +50% medalj  :)

Link to comment
Share on other sites

Dom säljer väl gravering som en tjänst med ganska schysst marginal kan man anta.

Har ju varit riktigt kasst för ekonomin flera år nu med stora kostnader för att fixa snö (främst 2020 men inte bara) och sommarveckan som brunnit inne 2 år etc etc. 

Sådant som kan förbättra ekonomin utan att höja pris för anmälan, namnbyte och bussbiljetter... ska vi nog se mest positivt på.

Link to comment
Share on other sites

Ja och dom kunde då även ha "prestationsband".

Helt neutrala medaljer år efter år är ju skittråkigt, borde va ett minne från ett specifikt lopp.

Håller med. Man får ju långloppskramp i stjärtmuskeln av Vasaloppets förfall. Jag tycker redan Marcan och Nordenskiöld är roligare och Mina A-mål.

Link to comment
Share on other sites

Maila in era förslag om förbättringar till vasaloppet, det har jag gjort. Medaljen är en sådan. Sjukt tråkigt att dom snålar in på det och kör samma medalj varje år. Hur svårt kan det vara att åtminstone byta band och lägga till ett årtal på det?

 

Sent from my SM-G986B using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Maila in era förslag om förbättringar till vasaloppet, det har jag gjort. Medaljen är en sådan. Sjukt tråkigt att dom snålar in på det och kör samma medalj varje år. Hur svårt kan det vara att åtminstone byta band och lägga till ett årtal på det?

 

Sent from my SM-G986B using Tapatalk

Bra gjort!

Årtal kan jag nästan förstå, kan skilja kanske 1000-1500 som får prestationsmedalj från ett år till ett annat. Blir onödigt att slänga bort 1000 medaljer eller band. Men blir såklart glad om de gör så.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

2022: 1497?

2020: 1712?

2019: 1923?

2018: 3152?

2017: 2655?

2016: 3310?

 

Vet inte om det blev rätt men en längre lista vore kul… tar bara ruggigt med tid att räkna procent och scrolla resultatlistan för att matcha tid och placering, ingen kontrollräkning…

 

Dina beräkningar ser ut att stämma Knappen. Jag har gjort en sammanställning av antalet personer som tog medalj för hela perioden 1922-2022 här: https://skirunstats.wordpress.com/2023/01/16/hur-manga-brukar-ta-medalj-i-vasaloppet/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...