Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rocka Vasaloppet !


MC Hammer

Recommended Posts

Tror att det har berörts några gånger här på forumet genom åren men jag minns ej att jag läst om nån som faktiskt gjort det:

Är det någon som tränings-åkt hela VL-banan baklänges från zornmuseet till berga by i ett svep ?? eller kanske åkt hela sträckan i båda riktningar (ca 18 mil) samma dag??

 

Link to comment
Share on other sites

En som bor här i närheten åkte fram och tillbaka tillsammans med bland annat Teemu Virtanen för några år sedan. Det var något jippo för Nordenskiöldsloppet tror jag.

Varför var inte du med då?

Då antar jag att dom stakade..

 

För mej skulle det vara betydligt mer genomförbart i skejt givet att det finns hård/snabb bädd nu när jag är skejtare sedan drygt ett år tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

Tror att det har berörts några gånger här på forumet genom åren men jag minns ej att jag läst om nån som faktiskt gjort det:

 

Är det någon som tränings-åkt hela VL-banan baklänges från zornmuseet till berga by i ett svep ?? eller kanske åkt hela sträckan i båda riktningar (ca 18 mil) samma dag??

 

 

Som diskuterats på annan plats på skidforum var detta min dröm under några år när jag 8 gånger åkte båda öppna spåren. Men tom lite mer. Min deöm var: Att åka Öppet spår söndag. Vila lite och äta, Sedan under natten åka från Mora till Sälen lagom till starten  för Öppet spår  måndag. dvs att åka  totalt 27 mil utan större vila. Tom var det så att Anl här på skidforum erbjöd sig att åka med mig på natten , lysa upp och serva mig. Tyvärr blev det inte av och nu är jag givetvis för gammal och skruttig för något sådant. Jag tror inte detta skulle vara så svårt för elitåkare eller tom si så där 5-6 timmars åkare men för oss motionärer är det nog ett stor utmaning. Så vi får väl lämna detta som en "öppen fråga" (som vi säger i vetenskapliga sammanhang)  dvs att som motionär genomföra en sådan "Tok-Persson" på 27 mil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...