Tänkte åka några mindre rullskidlopp i år och gärna i närheten av Stockholm men hittar ingen uppdaterad lista/kalender. Någon med tips på något mindre lopp eller vart man hittar dom.

Rullskidlopp 2022
Postad 22 mars 2022 - 20:17

Postad 22 mars 2022 - 22:12

Postad 23 mars 2022 - 07:58

Kyrkserien på olika ställen kring Uppsala. Sen kommer det troligen komma upp på ta skidor med tävlingar. Lite tidigt än för rullskidtävlingar i kalendern.
Hur fungerar Kyrkserien och sedan har vi även de träningsrace som Stockholms Rullskidklubb kör. Tänker på tillstånd från Länsstyrelsen.
Postad 23 mars 2022 - 10:59

Hur fungerar Kyrkserien och sedan har vi även de träningsrace som Stockholms Rullskidklubb kör. Tänker på tillstånd från Länsstyrelsen.
Kyrkserien funkar att man anmäler sig till loppen på Race Id och åker dit och kör. SRK:s är med egen tidiagning och skriva upp tiden i ett anteckningsblock med namn och klubb typ.
Postad 29 april 2022 - 18:31

Min rullskidsäsong har både börjat och avslutats efter tre gånger pga att min vänstra fot inte klarar rullskidåkning, men för min del är det inte någon förlust då jag tycker att rullskidåkning är erbarmligt tråkigt. Men bry er inte om det utan fyll på med rullskidlopp framöver som info för intresserade. Troligen kommer jag att arrangera ett träningslopp i fristil under maj, återkommer i så fall.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar