Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad är creddigast - högt eller lågt nr inom startledet ???


MC Hammer

Recommended Posts

Har åkt senaste 3 VL med startnummer 3XXX. Etiketterna med dessa nr sitter på 3 olika skidor och jag har även en gym-väska där senaste VL-etiketten med startnr sitter kvar. 

Lågt nr inom detta tusental verkar innebära att man hämtat ut nr-lappen tidigt. Högt nr om man hämtar sent men om man gamblar och hämtar väldigt sent på lördan riskerar man att få 5-siffrigt nr. 

Vad är då mest creddigt, högt eller lågt nr inom startledets nummerserie ???

Link to comment
Share on other sites

Om du vill verka cool så gäller högre nummer om du vill verka taggad lägre. Värt att tänka på är också de begränsade skara som ser 5-siffrigt som bra…

Själv sparar jag inget av VL etiketter eller liknande, däremot kort Vasans etikett på träningsskidorna…

Skillnaden är nog lite som de som vill ha emblemet bak på bilen och de som inte vill.

Berätta klassen eller smyga under radarn.

 

Intressant ämne .

 

Jag hade tagit lågt nummer men sedan tagit bort den vid somnarrengöring.

Link to comment
Share on other sites

Det är väl resultatlistan som gäller??

 

Jag rengör alltid skidor och väskor från alla etiketter efter loppet. (Står i led 2.)

 

Dom som vet dom vet!

aha.. så när man nått en viss nivå är det ocreddigt att spara etiketter på skidor och väskor men jag har alltså inte kommit till den insikten eftersom jag aldrig har lyckats kvala in i led 2   (?)

Link to comment
Share on other sites

Creddigast är väl ändå att ha en nummerlapp eller skidmärkningslapp som det står 1 på.

finns inte längre i VL.

 

Ofta har ju fjolårssegrarna någon ledarväst i skiclassics men de har såklart ändå ett startnr även fast det inte syns i loppet. 

Tidigare var det 1 och 501. Numera M1 och K1.

Link to comment
Share on other sites

finns inte längre i VL.

 

Ofta har ju fjolårssegrarna någon ledarväst i skiclassics men de har såklart ändå ett startnr även fast det inte syns i loppet. 

Tidigare var det 1 och 501. Numera M1 och K1.

Det har du ju rätt i men även gamla VL-segrar räknas ju:)  Numera är det ju creddigare att ha sitt namn på nummerlappen än att ha siffror.

 

Brink verkar f ö ha vunnit sitt andra VL med nr 1 på nummerlappen och sitt tredje med sitt namn på nummerlappen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...