Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilka är de coolaste skidåkarna?


Maria Snö

Recommended Posts

Alpint tycker jag är ocoolt . Förr i världen helt enkelt, Stenmark var inte ens cool utan med hjältestatus på honom.

Silverräv var nytt epitet för mig men matchar väl vad jag tycker är coolt, kanske gäller det oavsett disciplin? Dvs vad som helst som utförs med elegans och till synes utan ansträngning. Som när kompisen varvar ner bredvid mig under ett snabbdistans pass?

Link to comment
Share on other sites

Minst coola är snowboardåkarna. Har aldrig förstått varför man ska åka på en bräda.

Coola i min värld är:

-Störtloppsåkare. Här åker man med hälsan/ livet som insats.

-Telemarksåkare med "gammal" utrustning. Den bästa kombinationen av alpin- och längdvärlden.

- Riktigt duktiga längdåkare, oavsett stil, som inte bryr sig om årsmodell på utrustningen.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker skidorienterarna som skejtade innan längdåkarna, som stakade uppför innan längdåkarna och som orädda kastar sig utför i full fart på smala skoterspår dom inte åkt på tidigare.

Håller med, här har jag ju förvisso en del själv att vinna på detta ( så också du)  ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jäklar vad ski classics-åkarna krossade i Reistadlöpet. Ebba Andersson hälsar förresten...

Ebba är ju en långloppsåkarprofil a la grande. Fattar inte varför hon slösar sin tid med freakshowen i Dresden. 1969 ringde. Dom vill ha tillbaka sina skoterspår.

Link to comment
Share on other sites

Ebba är ju en långloppsåkarprofil a la grande. Fattar inte varför hon slösar sin tid med freakshowen i Dresden. 1969 ringde. Dom vill ha tillbaka sina skoterspår.

Visst, och för att inte tala om Martin Löwström Nyenget som ju också är en opålitlig VC-figur som hoppade över skaklarna i platt-loppet Reistadslöpet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...