Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Trilleturen, Södra Årefjällen


MC Hammer

Recommended Posts

Trevlig arrangemang med start Trillevallen och mål Edsåsdalen. Jag åkte 25km skejt. Efter 11km kommer man till en station där man tror att det ska va den vanliga rutinen med några snabba sportdrycksmuggar och sedan iväg. Men det fanns inte ens sportdryck. Istället serveras det pannkakor med sylt/grädde och kaffe. Alla stannar och tar det lugnt, äter, snackar och bara glada miner fastän det varit en tuff klättring dit upp (motvind, snöfall). I mål väntar superfräsch buffe med grönsaker, chili con carne och ris. Kaffe och bar med alla rättigheter. Prisutdelning inkl massor av sponsorpriser som lottas ut bland alla deltagare. Afterski-band i toppklass. Jag fick en pratstund med Emil Persson också.

 

Tidigare på dagen hade man också startat tur-klass utan tidtagning. Detta var ett evenemang för alla. Bra logistik också. Högsta betyg!

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig! Trevligt med ett skatelopp på min hemmaplan.

 

Och kul att se en ”profil” på forumet live…jag åkte 17 km med yngsta sonen (och mellansonen körde 17 själv),tror vi gick i mål strax innan dig?

Väldigt tufft över Grofjället med kraftig blåst!

 

Detta lopp blir (förhoppningsvis) en tradition så nästa år hoppas vi på fler ”utsocknes”!

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig! Trevligt med ett skatelopp på min hemmaplan.

 

Och kul att se en ”profil” på forumet live…jag åkte 17 km med yngsta sonen (och mellansonen körde 17 själv),tror vi gick i mål strax innan dig?

Väldigt tufft över Grofjället med kraftig blåst!

 

Detta lopp blir (förhoppningsvis) en tradition så nästa år hoppas vi på fler ”utsocknes”!

aha.. jo det var nog ett far/son-par som gick i mål strax innan mej, med klubbklädsel från klubb i närområdet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...