Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kärlek på skidforum


oxberg

Recommended Posts

Ni som funnit kärleken här på skidforum får gärna skriva er historia här. Tanken är inte att detta skall bli en tråd där Lars-Erik och Volevodin tjäbblar med varandra som ett gammalt gift par.

 

Förutom om ni börjar bli kära på riktigt förstås.

Link to comment
Share on other sites

Ni som funnit kärleken här på skidforum får gärna skriva er historia här. Tanken är inte att detta skall bli en tråd där Lars-Erik och Volevodin tjäbblar med varandra som ett gammalt gift par.

 

Förutom om ni börjar bli kära på riktigt förstås.

Intressant att mina "kärleksförklaringar" : "Kära Vetterankollega Volevodin" kan tolkas på detta vis. Men som ni sett utrycker sig min motpart inte lika vördnadsfullt så man skulle väl snarast kunna beskriva det som "obesvarad kärlek".  :rolleyes: Men oxberg, jag tror du har lite rätt: i smyg beundrar han mig nog lite trots mina bedrövliga stålsicklingsideer.

 

Men jag har en annan (icke homofob) garanterat äkta "kärlekshistoria" :wub: av detta slag att berätta om: Det var via skidforum jag först kom i kontakt med min ideologiska tvillingsyster i Karlstad = fantastiska Mia Gyllenberg. Ni som följer mig/oss på facebook (och det är uppenbarligen flera från skidforum också) har sett att vi hyser mycket varma "syskonkänslor" för varandra trots alla ålders-, geografiska och utseendemässiga olikheter (hon slank och elegant och jag gammal och snarast korpulent). Och som en ödets nyck är vi tom födda samma dag....

Link to comment
Share on other sites

När det gäller kompiskärlek är den svår att förklara, den bara uppstår i mötet med en annan människa vare sig det är en man eller kvinna. Det kan ha att göra med kemi och/eller att personen är udda jämfört med svensson. Jag tycker att det krävs ett personligt möte för att man skall få den fina kompisrelationen, att man är vänner på nätet betyder inte att man blir vänner i verkligheten. Jag föredrar spontana träffar före något förutbestämt, som lätt kan bli krystade och kännas onaturliga.

 

Om man åker på tävlingsresor i bil eller buss blir det tillfälle att konversera under resans gång. Många gånger har man givande tankeutbyte medan det andra gångar tar konversationen slut, speciellt om personen inte har några andra intressen vid sidan om

idrotten.

Link to comment
Share on other sites

Var det inte några bröllop vid målet i Mora härom året?

 

Kärlek vid första ögonkastet kanske blir vid första kontrollen? Ett ögonkast i Smågan, en puss i Risberg, en kram i Oxberg ...

 

Fortsätt! Vad händer det för eldigt i Eldris?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...