Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Maja och Frida utanför landslaget

• Vänligen logga in för att kunna svara
47 svar till detta ämne

Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 080 inlägg

Ja, nu skojar väl ändå oxberg till det mer än vanligt?!

10 st avdragna linfästen. Ger förvisso respekt!

Ja, alla mina förutfattade meningar om Oxberg havererar, trodde hen var en skintorr senig surgubbe... men hen måste vara ett stakmonster som dragit av 10 linor!!!. Själv har jag aldrig dragit av en enda lina på mina Skierg som jag haft i kanske 8 år, köpte när den nya modellen kom, inga avdragna linor eller diskbråck.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg

Ja, alla mina förutfattade meningar om Oxberg havererar, trodde hen var en skintorr senig surgubbe... men hen måste vara ett stakmonster som dragit av 10 linor!!!. Själv har jag aldrig dragit av en enda lina på mina Skierg som jag haft i kanske 8 år, köpte när den nya modellen kom, inga avdragna linor eller diskbråck.

Dina förutfattade meningar är helt rätt. Vi känner ju varandra. Eller har träffats några gånger åtminstone.

De 10 linorna (egentligen fästena) har gått under korta intervaller på dåligt underhållna gym-maskiner. Surgubben väger ju 90 kg. Samma gym men olika maskiner kan tilläggas. Skräpgym.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 059 inlägg

Dina förutfattade meningar är helt rätt. Vi känner ju varandra. Eller har träffats några gånger åtminstone.

De 10 linorna (egentligen fästena) har gått under korta intervaller på dåligt underhållna gym-maskiner. Surgubben väger ju 90 kg. Samma gym men olika maskiner kan tilläggas. Skräpgym.

Då skjuter det på rejält med 90 kg efter Oxberg, Oxberg !

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 980 inlägg
Jo det blir extra surt där.

Är jag den enda som dragit loss linorna på skiergen? Det bevisar i så fall återigen min storhet.

Lejonet

Lejonet

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 730 inlägg

Är jag den enda som dragit loss linorna på skiergen? Det bevisar i så fall återigen min storhet.

Jag knäckte av axeln på svänghjulet förra vintern. Rätt ny maskin. 

Per Gu

Per Gu

Medlem

• Members
  • Pip
  • 406 inlägg

Jag drog sönder av linorna på skiergen på det lokala gymmet. Det var ganska modellen, köpte sedan en egen och den har fungerat perfekt i typ 4 år.

Magnus1969

Magnus1969

Medlem

• Members
  • Pip
  • 275 inlägg

Landslagsmodellen ifrågasätts igen. Från artikeln så tolkar jag ett uttalande från Hanna Falk som att det kan vara intressekonflikter med tränare som både är personliga tränare och tränare åt landslagstruppen. Något jag själv funderat på några gånger över hur lyckat det kan vara?

Pliggen funderar vidare också på träningen i stor grupp vs behovet av individuell anpassning.

Förslaget efter avhoppen: Byt landslagsmodell | SVT Sport

Petter

Petter

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 700 inlägg

Men hur ofta har landslaget läger? Är det 1 v/månad? Träningen lär ju ändå bedrivas mkt individuellt och även på läger så kör väl inte alla allt tillsammans? 

Om man bara ser utifrån så verkar ju i allafall tex orienteringen lyckas bra med sin landslagsverksamhet. Jag tror att mkt av det ett landslag kan bidra med är en lag- och "vi"-känsla trots att det är en individuell idrott.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar