Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Har hört att de ska börja datummärka skidvallor.......

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

Håll höger!

Håll höger!

Medlem

• Members
  • Pip
  • 120 inlägg
....så man vet när det är bäst före!

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 707 inlägg

....så man vet när det är bäst före!

E du från Götlabörg? :D

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

ÖSM23 5.10 NV19 4.52 NV18 7.22 VL17 5.41 VL16 5.37 VL15 DNF VL14 6.06 VL13 5.40 VL12 5.13 ÖSS11 5:54 ÖSS10 6:54 VL01 7:50 VL97 8:56

+Marcialonga, Holmenkollmarsjen, Hafjell Ski Marathon, Birkebeinern, Troll Ski Marathon, Skarverennet
Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 25 år.

Håll höger!

Håll höger!

Medlem

• Members
  • Pip
  • 120 inlägg

Nä men jag e go. Och heter Glenn i mellannamn!

Hyfsad Skidåkare

Hyfsad Skidåkare

Medlem

• Members
  • Pip
  • 18 inlägg

Haha

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 900 inlägg

Har väntat länge på den! Finns ju många både åkare och folk i branschen som påstår att belagen torkar/oxiderar om man inte lägger på skyddsparaffin. Om nu ett såpass stabilt material som UHMW skulle torka/oxidera över sommaren, tänk då vilken förändring skidvalla genomgår på samma tid!

Förutom att jag missar logiken i att man ska skydda belaget med ett material som är mindre stabilt, saknas jag logiken i att man kan förvara en glidvalla i en pappkartong i flera år utan att den blir förstörd men inte lämna skidor ovallade ens ett halvår utan negativa konsekvenser?

Nej, skyddsparaffinera dina dyra gliders med ett tjockt lager gult billigt vax så det inte tar skada. Eller förvara noggrant hela vallaboxen i fuktig -  alternativt syrefri - miljö, beroende på om du tillhör uttorkningsskolan eller oxidationsklubben! 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar