Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Rullskidsholkar-/Trugor rullskidor och problem med spetsar

• Vänligen logga in för att kunna svara
22 svar till detta ämne

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 245 inlägg

Håller med dig. Vinsten med Swix är ju TBS systemet och att man då slipper hålla på att kladda med lim. Men det borde ju finnas nån standardlösning för ”skruvtrugor” i olika dimensioner som är märkesoberoende. Eller? Kanske går dra igång det annars… :-)

Tidigare använde jag Leki som jag tyckte fungerade mycket bra. Mycket snabbare och enklare att byta i farten än Swix och där följde med ett rör att fästa på staven.

WEB_Image_Leki_Fin_Vario_Rollertip_Rulle

Fritzon(igen)

Fritzon(igen)

Medlem

• Members
  • Pip
  • 79 inlägg

Tidigare använde jag Leki som jag tyckte fungerade mycket bra. Mycket snabbare och enklare att byta i farten än Swix och där följde med ett rör att fästa på staven.
WEB_Image_Leki_Fin_Vario_Rollertip_Rulle

Ok, det ser ju lovande ut! Men får man fråga varför tidigare? Finns inte lösningen längre?

boffi

boffi

Medlem

• Members
  • Pip
  • 245 inlägg

Ok, det ser ju lovande ut! Men får man fråga varför tidigare? Finns inte lösningen längre?

Jag började med Swix för ett par år sedan för att att Leki stavarna gick av hela tiden. Tycker att Swix har fungerat OK förutom att byta spets i farten. På Leki tar det bara några sekunder att byta, man snurrar på hela spetsen så gängas den av.

Kanske ska prova att montera Leki spetsen på Swix stavarna, dom kanske till och med är godkända nästa år med tanke på den lilla trugan som sitter på.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar