Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Snö 25-27e nära tågstation

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 465 inlägg
Funderar på att ta en långhelg på snö. Men frågan är vart och om det blir vårt det.

Krav är att man kan ta sig från Malmö efter 17 på torsdagen och bara hemma senast måndag morgon.

Och det ska finnas så man i alla fall kan köra ett par km stakning utan backar som sliter livet ut en.

Mora? Östersund? Falun? Något jag inte tänker på?

Jag är lite rädd att där det är tidig snö kommer vädret göra att det bara finns ett kort elitspår när det är dags.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 2 063 inlägg

https://goo.gl/maps/5kJrWJEu6pkRPQWp8

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 725 inlägg

Falun levererar bra. Trots blidväder och regn håller de riktigt bra kvalitet. Inte sockrigt alls. Det är ju så klart mer kuperat än en golfbana men absolut inte ett "elitspår". Just nu är det oslagbart bra. 

ÖSM13 - 7:08. ÖSM16 - 5:24. VL 17 - 6:08. ÖSM 20 - 5.16

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 465 inlägg

Falun levererar bra. Trots blidväder och regn håller de riktigt bra kvalitet. Inte sockrigt alls. Det är ju så klart mer kuperat än en golfbana men absolut inte ett "elitspår". Just nu är det oslagbart bra.

Låter hoppfullt, vågar inte boka än det är ett alternativ!

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 465 inlägg

https://goo.gl/maps/5kJrWJEu6pkRPQWp8

Tänkte att du skämtade först, men egentligen varför inte.

Men ska jag åka vill jag ha mängd (ca 6 timmar per dag). Hur är trögheten på snön? Enklast jämfört med rullskidor? Vill inte tömma musklerna första två timmarna och sen tycks synd om mig själv.

DaJo

DaJo

Medlem

• Members
  • Pip
  • 59 inlägg

Snön i Skidome (Kviberg) är inga problem. Jag tänker mest på hur du kommer att må mentalt om du ska åka runt där inne 6 timmar per dag 3 dagar i rad  ;)  :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar