Känner inte till regler och praxis.
Men kan det vara så att Calle bevisligen gynnades av att åka på fel sida och därmed kunde passera en åkare, men andra som överträtt ruskorna inte haft någon direkt nytta av detta?
Känner inte till regler och praxis.
Men kan det vara så att Calle bevisligen gynnades av att åka på fel sida och därmed kunde passera en åkare, men andra som överträtt ruskorna inte haft någon direkt nytta av detta?
Gällande Calles diskning:
Jag har sett att det diskuterats huruvida man ska skylla på Calle eller på landslagsledningen.
Normalt sett brukar det alltid vara Calles eget fel när han strulat till det för sig. (oavsett om det är i skidspåret eller diverse norska lekprogram)
Det här med V-boards vs. granruskor är en regel som märkligt nog leder till diskningar nästan varje år. Trots att regeln varit densamma så länge jag kan minnas. Dvs. V-boards markerar banan och får INTE aktivt överträdas medan granruskor är en rekommendation inom banan som FÅR överträdas.
En sak som FIS behöver lära sig är att vara konsekventa när det kommer till att sätta regler och tolka regler. Här har man återigen satt en regel och sedan valt att inte själva hålla sig till den.
Angående reklam i reklamfinansierad TV:
Vill man inte se reklamen så kostar det 379kr/månad, och en skidsäsong är inte speciellt många månader.
De som är intresserade av Fotboll, Ishockey, Golf, Tennis, eller någon av de andra (större) sporterna får som jämförelse punga ut minst 549kr/månad.
Jag antar att det handlar om vad man väljer att prioritera i sin hushållsekonomi? Men jag misstänker att många lägger mer än 379kr på lösviktsgodis och chips varje månad?
...så som sporten ser ut i dag är risken stor att jag prioriterar intaget av de tomma kalorierna.
Jag har sett att det diskuterats huruvida man ska skylla på Calle eller på landslagsledningen.
Normalt sett brukar det alltid vara Calles eget fel när han strulat till det för sig. (oavsett om det är i skidspåret eller diverse norska lekprogram)
Det här med V-boards vs. granruskor är en regel som märkligt nog leder till diskningar nästan varje år. Trots att regeln varit densamma så länge jag kan minnas. Dvs. V-boards markerar banan och får INTE aktivt överträdas medan granruskor är en rekommendation inom banan som FÅR överträdas.
En sak som FIS behöver lära sig är att vara konsekventa när det kommer till att sätta regler och tolka regler. Här har man återigen satt en regel och sedan valt att inte själva hålla sig till den.
Jo FIS har ju lite att jobba på. För att undvika missförstånd.
Angående reklam i reklamfinansierad TV:
Vill man inte se reklamen så kostar det 379kr/månad, och en skidsäsong är inte speciellt många månader.
De som är intresserade av Fotboll, Ishockey, Golf, Tennis, eller någon av de andra (större) sporterna får som jämförelse punga ut minst 549kr/månad.
Jag antar att det handlar om vad man väljer att prioritera i sin hushållsekonomi? Men jag misstänker att många lägger mer än 379kr på lösviktsgodis och chips varje månad?![]()
...så som sporten ser ut i dag är risken stor att jag prioriterar intaget av de tomma kalorierna.![]()
Tycker att Viasat gjorde det bra förra helgen. Reporter på plats ställer vettiga frågor och känns intresserad av det han gör
Jag tycker studion håller bra kvalitet. Kommentatorerna har långt upp till SVTs nivå.
I Ruka använde man av säkerhetsskäl inte boards. På väg ner från stadion, speciellt i den nedre kurvan, skulle boards vara en säkerhetsrisk och därför användes de blåa ruskorna. På lagledarmötena poängterades att ruskorna tolkas som boards. Så den svenska lagledningen får nog ta ansvaret eller så har Calle sovit när åkara blivit informerade.
Tycker diskningen av Calle var rimlig. Konstigt att han alltid hamnar i strul...otur...eller vad?
Det såg ut som att Calles vänsterskida skejtade på ett hårdare underlag än det som rådde innanför banmarkeringarna. Så helt neutralt att åka som han gjorde var det inte. Det såg inte snyggt ut i sändningen heller.
Även om landslagsledningen kanske borde dubbelkollat vad som gällde innan så nja, det är ändå att tänja på gränserna att åka som Calle valde att göra. Den här gången gillade inte juryn det alls.
I Ruka använde man av säkerhetsskäl inte boards. På väg ner från stadion, speciellt i den nedre kurvan, skulle boards vara en säkerhetsrisk och därför användes de blåa ruskorna. På lagledarmötena poängterades att ruskorna tolkas som boards. Så den svenska lagledningen får nog ta ansvaret eller så har Calle sovit när åkara blivit informerade.
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar