Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tjejvasan - vågar jag


Recommended Posts

Lycka till, Mimi och (förhoppningsvis) Nybörjarbruden! Själv åker jag ett annat lopp i år, men hoppas att ni får ett bra lopp.

Det blir medvind och sol! Kör hårt!

Tack för allt stöd. Ja jag kom imålså glad. Fina spår fint väder och peppande publik och glada medåkare. Riktigt trevlig stämning. Men fy vad uppförsbackarna var jobbiga- nåt att öva mer på, nerför gick fort och bra. Får även tacka sign Mc hammer - om jag minns rätt för tipset om energipåfyllning mellan kontrollerna- det hjälpte.

Vore kul om du nybörjarbruden skrev och talade om hur det gick.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Har helt glömt bort att gå in här och uppdatera! Jag åkte! Jag tog mig i mål! Nedförsbackarna var inte alls så farliga som jag gruvade mig för. En av de första backarna var helt sönderplogad så fanns inga spår kvar alls, jag vågade mig på att testa att åka, blev tyvärr påkörd bakifrån av flera stycken så blev en rejäl krash som skrämde upp mig ordentligt. Men efter några minuters vila vid sidan av bet jag ihop och fortsatte. Med ont i rygg och revben efter kraschen så var det lite halvtungt, nästa backe som var sönderplogad jag jag nedför. Tog mig I mål på 3.30 ungefär. Å anmäld till nästa år igen!
Link to comment
Share on other sites

Har helt glömt bort att gå in här och uppdatera! Jag åkte! Jag tog mig i mål! Nedförsbackarna var inte alls så farliga som jag gruvade mig för. En av de första backarna var helt sönderplogad så fanns inga spår kvar alls, jag vågade mig på att testa att åka, blev tyvärr påkörd bakifrån av flera stycken så blev en rejäl krash som skrämde upp mig ordentligt. Men efter några minuters vila vid sidan av bet jag ihop och fortsatte. Med ont i rygg och revben efter kraschen så var det lite halvtungt, nästa backe som var sönderplogad jag jag nedför. Tog mig I mål på 3.30 ungefär. Å anmäld till nästa år igen!

Bra jobbat, både Mimi och Nybörjarbruden!

Kul att det gav mersmak. Backarna är verkligen inte alls farliga "av sig själva" - det är trängseln som gör att det är risk för krascher. Starkt att du tog dig i mål med ont i rygg och revben. Är det helt bra nu?

Link to comment
Share on other sites

Har helt glömt bort att gå in här och uppdatera! Jag åkte! Jag tog mig i mål! Nedförsbackarna var inte alls så farliga som jag gruvade mig för. En av de första backarna var helt sönderplogad så fanns inga spår kvar alls, jag vågade mig på att testa att åka, blev tyvärr påkörd bakifrån av flera stycken så blev en rejäl krash som skrämde upp mig ordentligt. Men efter några minuters vila vid sidan av bet jag ihop och fortsatte. Med ont i rygg och revben efter kraschen så var det lite halvtungt, nästa backe som var sönderplogad jag jag nedför. Tog mig I mål på 3.30 ungefär. Å anmäld till nästa år igen!

Grattis!

 

Tråkigt med ont i rygg och revben- hoppas du mår bra nu.

Kul att det inte avskräckte dig och att du är anmäld nästa år igen. För mig tog det lite längre tid ta mig runt, tog ca 4,30. Minns dock ingen sönderplogad backe-tyckte det fanns spår hela vägen men du startade kanske i en senare startgrupp.

 

Då kanske det blir VL 45 också så småningom?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...