Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Läckande vätskebälte


Mieto

Recommended Posts

Går det att få tag på nya gummipackningar till vätskebälten? I en familj där många åker skidor är det alltid något bälte som läcker. Det känns så onödigt att köpa nya bälten hela tiden när det egentligen bara behövs en ny packning. Är det någon här på forumet som har någon ”egen lösning ” om det nu inte går att köpa?
Link to comment
Share on other sites

Går det att få tag på nya gummipackningar till vätskebälten? I en familj där många åker skidor är det alltid något bälte som läcker. Det känns så onödigt att köpa nya bälten hela tiden när det egentligen bara behövs en ny packning. Är det någon här på forumet som har någon ”egen lösning ” om det nu inte går att köpa?

Antar att det är packningen i korken som läcker?

När det hänt har jag vid två olika tillfällen vänt mig till de företag som tillverkat (eller åtminstone har sin reklam) på vätskebältet och sagt att bältet är bra men korken läcker och frågat om det går att få tag på nya korkar. Båda gångerna har det kommit nya korkar på posten.

Link to comment
Share on other sites

Är inte huvudproblemet på många vätskebälten att korkarna är så vida och gängorna så stora att det är svårare att gänga på korken rätt än fel. Har både  Oneway och Fisher är så. Man får lätt ner korken ända i botten fast snett. De har fungerat mer som spårbevattning än  vätsektflaskor. Jag har en flaska med liten kork som inte ens har någon packning. Aldrig problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...