Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Läckande vätskebälte

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

Mieto

Mieto

Medlem

• Members
  • Pip
  • 26 inlägg
Går det att få tag på nya gummipackningar till vätskebälten? I en familj där många åker skidor är det alltid något bälte som läcker. Det känns så onödigt att köpa nya bälten hela tiden när det egentligen bara behövs en ny packning. Är det någon här på forumet som har någon ”egen lösning ” om det nu inte går att köpa?

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 592 inlägg
O ring?

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 610 inlägg

Går det att få tag på nya gummipackningar till vätskebälten? I en familj där många åker skidor är det alltid något bälte som läcker. Det känns så onödigt att köpa nya bälten hela tiden när det egentligen bara behövs en ny packning. Är det någon här på forumet som har någon ”egen lösning ” om det nu inte går att köpa?

Antar att det är packningen i korken som läcker?

När det hänt har jag vid två olika tillfällen vänt mig till de företag som tillverkat (eller åtminstone har sin reklam) på vätskebältet och sagt att bältet är bra men korken läcker och frågat om det går att få tag på nya korkar. Båda gångerna har det kommit nya korkar på posten.

traser

traser

Medlem

• Members
  • Pip
  • 113 inlägg
Tycker att de enda vätskebälten som funkar är Swix,de läcker inte eller pajar på något annat sätt.

snabber

snabber

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 526 inlägg

Är inte huvudproblemet på många vätskebälten att korkarna är så vida och gängorna så stora att det är svårare att gänga på korken rätt än fel. Har både  Oneway och Fisher är så. Man får lätt ner korken ända i botten fast snett. De har fungerat mer som spårbevattning än  vätsektflaskor. Jag har en flaska med liten kork som inte ens har någon packning. Aldrig problem.

Hobbymotionären

Hobbymotionären

Medlem

• Members
  • Pip
  • 48 inlägg
Något OT, men själv har jag två vätskebälten. Det första är från M*dshus. Supersnyggt men har läckt sedan dag ett. Tröttnade på det, läste att bälten från Swix var bra, skaffade ett fult men billigt och mycket riktigt. Inget läckage på det överhuvudtaget.

Kanske inte största underlaget men ändå.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 592 inlägg
Två stadium bälten och båda läckte… stora korkar och temperaturkänsliga dvs varm så kan man inte skruva åt så hårt utan att gängorna släpper.
Bättre plast eller smalare kork borde lösa problemet.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 558 inlägg

Silvas drickabälte där korken sitter mer uppåt är betydligt mindre benäget att läcka. Jag använder nästa bara det nu för tiden, för att slippa läckage av varm vätska.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar