Läckande vätskebälte
Postad 09 februari 2023 - 08:09

Postad 09 februari 2023 - 09:12

Postad 09 februari 2023 - 09:22

Går det att få tag på nya gummipackningar till vätskebälten? I en familj där många åker skidor är det alltid något bälte som läcker. Det känns så onödigt att köpa nya bälten hela tiden när det egentligen bara behövs en ny packning. Är det någon här på forumet som har någon ”egen lösning ” om det nu inte går att köpa?
Antar att det är packningen i korken som läcker?
När det hänt har jag vid två olika tillfällen vänt mig till de företag som tillverkat (eller åtminstone har sin reklam) på vätskebältet och sagt att bältet är bra men korken läcker och frågat om det går att få tag på nya korkar. Båda gångerna har det kommit nya korkar på posten.
Postad 09 februari 2023 - 21:35

Postad 10 februari 2023 - 05:42

Är inte huvudproblemet på många vätskebälten att korkarna är så vida och gängorna så stora att det är svårare att gänga på korken rätt än fel. Har både Oneway och Fisher är så. Man får lätt ner korken ända i botten fast snett. De har fungerat mer som spårbevattning än vätsektflaskor. Jag har en flaska med liten kork som inte ens har någon packning. Aldrig problem.
Postad 10 februari 2023 - 09:52

Kanske inte största underlaget men ändå.
Postad 10 februari 2023 - 10:21

Bättre plast eller smalare kork borde lösa problemet.
Postad 10 februari 2023 - 15:15

Silvas drickabälte där korken sitter mer uppåt är betydligt mindre benäget att läcka. Jag använder nästa bara det nu för tiden, för att slippa läckage av varm vätska.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar