Det börjar dra ihop sig mot ÖSS och ÖSM och hur känns det så här dagarna före. Då jag dragits med en envis infektion ända sedan jul och först kommit igång med träningen sista veckorna bestämde jag mig i onsdags att byta ÖSM till Hemmavasan 45. Jag är inte 100 % återställd utan får fortfarande upp slem vid några hostattacker per dygn och använder fortfarande andningsmask vid träning för att inte andas in för mycket kall luft. Skidträningen har rört sig om ca 1 mil per gång och två gånger 15 km, ingen långträning och det är lite klent för att ställa upp på 9 mil, Är man väl på plats i vasaspåret skall det mycket till för att avbryta, men på Hemmavasan kan man kliva av om det skulle kännas kritiskt. Nu har jag tänkt åka på ett 2,3 km konstsnöspår, ung lika många varv som förra årets 90 km på en 5 km-bana med samma varvräkningssystem dvs kasta en tom ölburk/varv i en kasse. (skall dock inte dricka ur dem på plats )
Hur har det gått med din armskada, Lars-Erik, blir det start i ÖS eller vasaloppet ?