Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad ska jag ha för pjäxor ?


Leo1

Recommended Posts

Halloj!

Helt ny här på forumet och inom längdskidor, eller man åkte ju när man va yngre, och fick nu ta över skidorna från min farfar,

Vad heter pjäxorna jag ska ha till bindningen ?

Men är 3 piggar som sticker upp, fick fram att dom heter NN75 så köpte mig ett par sånna , men den är för bred och går inte in, så finns de nån annan ? Kan jag byta bindning till en ny ? Lättare å byta skidor ?

Link to comment
Share on other sites

Om din farfar har haft skidorna, så gissar jag att det är träskidor. Dom bindningar du nämner skulle jag aldrig satsa på.

Skorna sitter dåligt och bindningen bromsar i kanterna på dagens spårprofiler.

Du kan absolut montera andra bindningar, men jag tycker du bör satsa på nyare, bättre grejor.

Link to comment
Share on other sites

Om din farfar har haft skidorna, så gissar jag att det är träskidor. Dom bindningar du nämner skulle jag aldrig satsa på.

Skorna sitter dåligt och bindningen bromsar i kanterna på dagens spårprofiler.

Du kan absolut montera andra bindningar, men jag tycker du bör satsa på nyare, bättre grejor.

Otroligt dålig bild visserligen, tog bara 2 snabba så jag skulle ha namnet på dom

post-22032-0-71452000-1677968138_thumb.jpeg

post-22032-0-49039100-1677968148_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Såna pjäxor görs nog inte mera, så du får nog leta på blocket för att hitta såna pjäxor.

 

Dessvärre vet inte jag något om skidorna om det löns att byta till moderna bindningar, men de duger säkert för söndagsåkning.

Jo men är det NN75 ? Eller heter den nå annat ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...