Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet nästa...


Ida86

Recommended Posts

Jag kör med skidorna brett isär, plogar....sen trycker man till kraftigt på båda skidorna samtidigt och man stannar ganska fort. Men det kräver övning. Men det är efektivt och fungerar bra.

OK, intressant. Min variant är ju lite långsammare att stanna med. Skall prova om jag kan få till den med båda benen.

 

ironmans variant kan ju fungera bättre på skate-skidor för plogtekniken fungerar dåligt för mig på de smala hjulen. Dock kändes det som om man skall ha väldigt bra balans för att våga sig på det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply
Hmm.... jag undviker nog att stanna!!!

Får vara glad när jag får upp lite fart i nerförsbackarna istället! För det händer ju inte på rakstreckorna direkt...

ta det lugnt bara...en kompis till mig kunde inte stanna sälvmant utan blev "uppmuntrad" av en bil att stanna och detta resulterade i att han pajade ena armbågen som agerade som nödbroms ...

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... jag undviker nog att stanna!!!

Får vara glad när jag får upp lite fart i nerförsbackarna istället! För det händer ju inte på rakstreckorna direkt...

Ida jag tycker nog du skall följa Kustlöprarens råd, åk på deras träning, där kan du säkert få alla råd du behöver. Sen tycker jag du skallgöra som han säger åk och kolla in Rollsborundan på söndag också. Så får du se åkare i alla olika stilar. Tror det är rätt lätt att se vad som är effektivt. Sen gillar vi som åker mycket publik såklart.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag ska åka mitt första VL på söndag..

 

Jag vill bara grattulera Dig till en stor bedrift!

Det var bra gjort av Dig!

Hur gick träningen efter alla tips Du fått av alla kunniga på forumet?

Gick det bra att ta sig fram på rullisarna och skidorna?

 

Ska Du åka nästa år igen? Fick du blodad tand?

 

Hoppas träningsverken efter loppet sitter i länge..

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Vi får väl se om det blir någon mer gång!! :)

Var ju ganska kul ändå!! Men långt!!

Har knappt någon träningsverk faktiskt, inga blåsor heller... Åkte nog för långsamt!!!

Lycka till på söndag!!

Vasaloppet är en baggis (!!) Du kommer klara dig fint!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...