Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stockholm-skidspår till helgen?!


Northbeach

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply
Dunderklumpen: Hur der det ut hos Nacka/Värmdö golfklubb?

Nu är inte jag med i någon spårpatrull, men jag tror det måste komma mer snö (eller frysa bättre under) om man ska köra skoter. Annars blir nog inte golfklubben så glad. Men tar man ett par skräpskidor kanske det går att glida lite på det vita gräset på eget spår. Sen får du skilja på alla golfställen. Vi kör spår på Nacka Golf (som förvisso även går in i Värmdö kommun). Sen har du tre golfställen till i själva Värmdö kommun.

Link to comment
Share on other sites

Hörde av en besökare på jobbet att det vräkte ned snö i Tierp. Där brukar de vara rätt rappa med att dra spår, så håller vädret i sig kan det löna sig att åka dit. Med nya motorvägen borde det inte ta mycket mer än en timme från Sthlm. Annars är det nog Sthlms-skidor och golfbana som gäller.
Link to comment
Share on other sites

Ja, jag vet att du själv inte leder något spårpatrull men jag har uppfattat det att du brukar ha bra koll på läget!

Grejen är väl den att skotern bara trycker undan snön nu nör det är runt 0-an och det är mjukt och blött under. Vi har ju två tunga dubbelbandare, i det här läget kanske det skulle vara bättre att platta med en lätt sportskoter(?). Vi har väl annars lite entusiaster som brukar vara ute och spåra för fot när det kommer snö, men då får du räkna med lite bredare skidföing... Jag lovar att lägga ut något på hemsidan så fort jag vet om någon Ahti eller annan varit ute.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte rullskidor igår ist i en "hemlig tunnel" som är upplyst och är 7 min ena hållet, tippar på runt 2 km..Intresserad av att haka? den är upplyst och håller en temp på runt 6 grader.

0708 648918

Marre

Om jag nu tror jag vet vem du är, har du kastat om lite siffror i telefonnumret? Du kanske som jag vill vara lite anonym på det här forumet???? Om det blir svårt att köra rullskideklubbträningar på Sandövägen (pga snö) kanske du får leda en träning i tunneln istället? (Nu förstår jag ditt alias...)

Link to comment
Share on other sites

Jag planerar i alla fall ett rejält långpass lördag morgon för att stilla abstinensen, och tills dess måste ju någon anläggning söder om sthlm ha blivit spårad (annars har jag ju tur-lagg också). Ska se till att komma iväg i svinottan så att man hinner klämma rejält antal mil innan spåren blivit fulla av barnfamiljer etc. Enligt prognoserna kan det omöjligen hinna smälta bort 3-4 dm tills dess, trots att det inte är tjäle, för det ska vara fortsatt kring nollan men mer på minussidan.

 

Fattar inte varför andra snackar om rullskidor i tunnlar när det finns vitt på så nära håll.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte rullskidor igår ist i en "hemlig tunnel" som är upplyst och är 7 min ena hållet' date=' tippar på runt 2 km..Intresserad av att haka? den är upplyst och håller en temp på runt 6 grader.

0708 648918

Marre[/quote']

Om jag nu tror jag vet vem du är, har du kastat om lite siffror i telefonnumret? Du kanske som jag vill vara lite anonym på det här forumet???? Om det blir svårt att köra rullskideklubbträningar på Sandövägen (pga snö) kanske du får leda en träning i tunneln istället? (Nu förstår jag ditt alias...)

Förlåt, skrev som sagt fel i mitt nummer.

0708 648 198

och det är Häggvikstunneln, men anledningen till att jag skrev "hemlig" är att jag inte vill att byggjobbarna blir sura på oss som åker där, gäller att vara lite snäll och trevlig när man möter de. Bäst är nog på fre-lör-och söndag kvällar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...