Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stockholm-skidspår till helgen?!


Northbeach

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply
och hur hittar man till Rudan ? är det Rudan frilufsområde man skall till ??

 

Robban

Ja det är det, kör nynäsvägen till haninge, ta av avfarten precis efter haninge centrum. ta rakt fram i rondellen (mot huddinge), ta av vänster efter industriområdet på vänster sida, följ första vägen till vänster tills du kör över en järnvägsräls, där tar du vänster in på rudanvägen och så är du snart framme.

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu kört 15km och det fungerade.

Lite vatten som frusit till is på några ställen.

Det är alltså inte konstsnöspåret som är igång utan natursnö mao ingen avgift utan bara att åka.

 

Men om meterologerna håller sina prognoser så tror jag inte det går att åka mer än några dagar till tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Jag har glömt bort vilken hållplats är det när man åker pendeltåg. Men det är väl linjen mot västerhaninge iaf? Och visst finns det duschanläggning där?

Jepp, går av vid haninge. då har du rudan på höger sida i tåget färdrikning.

Dusch är nog lite olika. Får nog ringa och kolla dem.

Link to comment
Share on other sites

Jag har glömt bort vilken hållplats är det när man åker pendeltåg. Men det är väl linjen mot västerhaninge iaf? Och visst finns det duschanläggning där?

Jepp' date=' går av vid haninge. då har du rudan på höger sida i tåget färdrikning.

Dusch är nog lite olika. Får nog ringa och kolla dem.[/quote']

Pendeltågsstationen heter väl fortfarande Handen?

(Dusch finns, men det kanske är bra att kolla när den är öppen...)

Link to comment
Share on other sites

Jag har glömt bort vilken hållplats är det när man åker pendeltåg. Men det är väl linjen mot västerhaninge iaf? Och visst finns det duschanläggning där?

Jepp' date=' går av vid haninge. då har du rudan på höger sida i tåget färdrikning.

Dusch är nog lite olika. Får nog ringa och kolla dem.[/quote']

Pendeltågsstationen heter väl fortfarande Handen?

(Dusch finns, men det kanske är bra att kolla när den är öppen...)

Du har rätt.

Link to comment
Share on other sites

Man bor f-n på fel ställe, inte för att jag är något skidproffs eller så men jag gillar vintern

mycket mycket mer än sommaren, och vad har man för vinter i sthlm jo j--la skit vintrar.

Hmmm har nog vaknat på fel sida idag, sorry, men visst är vinter bättre än sommaren ( inter bara för skidåkning)

 

Robban

Link to comment
Share on other sites

Man bor f-n på fel ställe, inte för att jag är något skidproffs eller så men jag gillar vintern

mycket mycket mer än sommaren, och vad har man för vinter i sthlm jo j--la skit vintrar.

Hmmm har nog vaknat på fel sida idag, sorry, men visst är vinter bättre än sommaren ( inter bara för skidåkning)

 

Robban

Vad menar du ? Jag bor i Nynäshamn och har massor av snö ;-)

/Brz

Link to comment
Share on other sites

Några härliga bilder från :) så passa på och njut så länge det varar!

 

 

Häradsvallen

 

Hitta dit:

 

Hitta dit

underbart' date=' ungarna kommer att bli vansinniga. vi passerar e4 där imorgon, de får nog äta sin godispåse i bilen (även denna gång:)))))[/quote']

Vagnhärad! Det är inte ofta man får stoltsera med att ha rikligt med snö och ändå så ligger det 6-7 mil söder om Sthlm! :-)

 

Jätteskumt är det med typ ingen snö i Sthlm och S-tälje samt Nyköping medans lilla Vagnhärad, som ligger mitt i har "massor"! :-)

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer med största sannolikhet att åka till Vagnhärad lördag förmiddag vid 10-11, kan tyvärr inte åka tidigare. Kommer åka från Sollentuna. Nån som vill haka? 070 438 86 02/Martin

 

Vallningstips mottages tacksamt.

Kul! Jag kommer förbi och morsar samt drar några premiärvarv!

 

Stålsicklat och tejp lär funka! ;-) Ju enklare ju bättre! ;-)

 

Ha ha, nu såg jag på telefonnumret vem det var som låg bakom nicket! Jag kommer definitivt bort och morsar samt bjuder in dig på fika! :-D

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer med största sannolikhet att åka till Vagnhärad lördag förmiddag vid 10-11, kan tyvärr inte åka tidigare. Kommer åka från Sollentuna. Nån som vill haka? 070 438 86 02/Martin

 

Vallningstips mottages tacksamt.

Jag såg i en annan tråd att du och jag har samma VL-kvalificering (led 6) och liknande ambitionsnivå. Så jag tar gärna något skidpass ihop med dej i vinter (ni hade väl ett 11 km golfbanespår där ute som stundtals var schysst i vintras) men på lördag ska jag sticka ut mycket tidigare. Antagligen blir det rudan för min del. Jag bor på St Essingen.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer med största sannolikhet att åka till Vagnhärad lördag förmiddag vid 10-11' date=' kan tyvärr inte åka tidigare. Kommer åka från Sollentuna. Nån som vill haka? 070 438 86 02/Martin

 

Vallningstips mottages tacksamt.[/quote']

Jag såg i en annan tråd att du och jag har samma VL-kvalificering (led 6) och liknande ambitionsnivå. Så jag tar gärna något skidpass ihop med dej i vinter (ni hade väl ett 11 km golfbanespår där ute som stundtals var schysst i vintras) men på lördag ska jag sticka ut mycket tidigare. Antagligen blir det rudan för min del. Jag bor på St Essingen.

MC Hammer: Bra idé!

Link to comment
Share on other sites

Efter en kort "lunch-sväng" i Rudan kan jag konstatera att det finns fina spår där för tilfället. Dock ganska blött idag och kommer troligen inte att hålla så jättelänge om det blir plusgrader framåt. Härligt med första milen i vinter i benen!
Link to comment
Share on other sites

Stor eloge till Rudangänget som spårat så fint! Mycket bra jobbat! Hur lång är nuvarande runda? Kan tänka mig att det är runt 4-5km eller?

 

Jag tog ett 2h stakpass idag. Med all säkerhet håller ju spåren iaf tills i morgon (lördag). Borde ju hålla ganska bra till söndag också.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...