Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vem döljer sig bakom nicket ?


Robocop79

Recommended Posts

Har blivit nyfiken på er kamrater!

 

Kanske kan man avslöja sig i denna tråden. Vem döljer sig bakom namnet ?

 

Jag börjar...

 

Magnus, 28 år. Jobbar som Polis. Boende i Göteborg. Fru och nybliven far. Hinner inte alls träna så mkt som jag önskar. Vasaloppet nästa år är mest en kul grejj. Skidforumet använder jag som inspiration tillika uppslagsbok. Min stora last är öl o godis :)

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag heter Martin och är 41år. Kommer från Brighton, England och ångrar mig något fruktansvärd att jag inte började med skidor tidigare...(drömmar om att jag kunde ha blivit Englands "Eddie the Eagle" i X-country...

 

Fru och en tvåårig son. Bor i Tullinge. Mycket intresserad av denna idrott och som Robocop79 använder denna sajt som inspirationskälla. Tyvärr är många av mina inlägg relativt enkla då jag fortfarande är på en brant "learning-curve".

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att få lära känna er lite närmare Magnus och Martin. JAG tror absolut att diskussionerna blir mer givande, intressanta och trovärdiga när man vet lite om mannen/kvinnan bakom nicket. Jag valde ju själv att direkt ge mitt riktiga namn och numera vet ni ju det mesta om mig. Hittills har jag bara haft fördelar av detta och jag har ju numera kommit i kontakt med flera av er pers(s)onligen och i samtliga fall har det ju varit mycket positiva kontakter (några har skrivit direkt på email). I ett par fall är det ju numera tom. fråga om nära vänner till mig. Egentligen ganska fantastiskt, men kanske inte så konstigt när man har ett brinnande gemensamt intresse.
Link to comment
Share on other sites

Tjenix

 

Per är namnet, är den gamla garmin som bytt nick. 35 år å gift, bosatt i skånealand. Arbetar som brandman. Ser oxå forumet som en inspirationskälla. Började åka skidor

på längden vintern 05/06. Har alltid sysslat med någon form av idrott. Idrotten är en

stor del av mitt liv, det får mig att må bra. Mitt arbete gör att jag måste hålla i topp

trim och det är ju bra, fysar vid vart arbetspass. Mycket rodd blir det och ännu mer

rullskidor, 280 mil sedan juni. Kul att tjata med likasinnade. Måtte vintern komma

till skåne i år!!!

Link to comment
Share on other sites

Kul att se er "komma ur garderoben" :)

 

Jag har ju alltid skrivit under mitt riktiga namn då jag anser att det känns mest rätt så. Jag kan förstå att någon vill skriva under ett "nick" av någon anledning. Det viktigaste är väl ändå vad man skriver!. Här på forumet är det mycket sällsynt med personangrepp mm. men annars är det väl just sånt som brukar hända när man inte använder sitt riktiga namn. Men det är alltid kul att veta lite mer om er som nu träder fram och jag är övertygad om att det bara är possitivt för den framtida debatten!

 

Jag är i alla fall 39år, gift och har 2 barn. Bor i Södertälje, jobbar som försäljare (säljer nya hus). Har ett förflutet som säljare i sportbranchen. Först som innehavare av en cykel och skidaffär (89-92) sedan som representant i grossistledet inom cykelbranchen. -99 bytte jag branch och kom in i byggbranschen.

Har åkt längdskidor sedan slutet av -70 talet. Gjorde lumpen på K4 Arvidsjaur där jag var uttagen till "Skidskyttegruppen". Skidskytte var kul men jag var långt ifrån duktig. Skyttet var inte det bästa.......... Uppväxt i Enhörna gör att man också sprungit mycket i sina dar. När min son var 5år så halkade jag in i Friidrotten där jag sedan ett antal år verkar som tränare. På lattjo var jag med på Veteran SM och knep en silvermedalj i höjdhopp och låg faktiskt på "10 i topp listan" på 100m i Sörmland. Och det i H21 klassen :)

Nåja, är väl mer motionär och glad amatör men idrott är kul och tar mycket av min lediga tid. VL som bäst på 5:23 för några år sedan. Är väl egentligen en mer "sprintertyp" så det är ju synd att man aldrig fick tävla i Sprint när man var ung, hade nog kunnat kommit längre i den grenen!

 

Precis som för Lars-Erik så har forumet att tacka för flera mycket roliga och givande kontakter. Några har jag träffat "live" och betraktar som vänner. Fler vill jag träffa för precis som Lars-Erik säger: Vi har ju alla ett gemensamt och stort intresse!

Link to comment
Share on other sites

Tjenix

 

Per är namnet, är den gamla garmin som bytt nick. 35 år å gift, bosatt i skånealand. Arbetar som brandman. Ser oxå forumet som en inspirationskälla. Började åka skidor

på längden vintern 05/06. Har alltid sysslat med någon form av idrott. Idrotten är en

stor del av mitt liv, det får mig att må bra. Mitt arbete gör att jag måste hålla i topp

trim och det är ju bra, fysar vid vart arbetspass. Mycket rodd blir det och ännu mer

rullskidor, 280 mil sedan juni. Kul att tjata med likasinnade. Måtte vintern komma

till skåne i år!!!

Även känd som Trucken??

Link to comment
Share on other sites

Ja, det det är väl dags att lägga sitt alias åt sidan. Alla som vill kan nog lista vem alla är ändå. Problemet för dem som försöker vara helt anonyma är ju att de aldrig kan skryta om sina meriter;-) eller hur F2 mfl? Sen har jag iof full förståelse för att alla, som tex jag själv, försöker värna lite, lite grann om den personliga integriteten. Sätter du ut hela ditt namn så dyker tex alla dina inlägg upp direkt på Google om du söker på namnet. Därför blir min presentation lite småkryptisk.

 

Magnus heter jag, är född i början på 60-talet, bott mest i Göteborgstrakten medan sedan en tid i en håla längs E20 mellan Alingsås och Vara. Har fru och två dataspelande pojkar + hund (som inte spelar dataspel), jobbar med logistik inom bilsäkerhetsbranschen.

Idrottsmässigt var jag fram till ca 25 en halvbra orienterare med som bäst ca 11 i ranking, därefter en extremt dålig MTB-cyklist men sedan några år en någorlunda skidåkare på min ambitionsnivå/ålder (under 660:a på VL i år).

 

Skall nog byta nick också men då ser det väl ut som jag är helt ny, fast iof så gör det inget då kan jag ställa mer dumma frågor;-)

Link to comment
Share on other sites

Mitt nick har hängt med mig länge (på internet) och var därför naturligt när jag blev medlem här. Jag är 29 år men var en barnslig tonåring när jag skapade mitt nickname så jag hoppas ingen tar illa upp, för det kanske uppfattas illa av en del. Men det betyder inget utan är bara ett nick.

 

Jag är Mattias från Närkeslätten, gift och har en 1,5 år gammal dotter. Kul att så många har barn! Det visar att man INTE måste sluta med idrott bara för att man får barn, en föreställning jag hade innan. Jag åker skidor sedan 2004 för Karlslunds IF, en bra klubb för alla typer av skidåkare, allt från VM-åkare till Vasamotionärer. Jag tror föreningen är bland de tre-fyra största sett till antal startande på Vasan.

 

Jag var tvungen att sluta med fotbollen pga ryggskada, något som fortfarande sitter i men blir allt bättre med skidåkningen. Cyklar en del på sommaren, även det är kul!

Link to comment
Share on other sites

Namnet är Robert 40 år, bor på Ingarö, har fru två barn samt ett 3:e som kommer om några veckor.

Börjat åka skidor igen efter ca 25 års uppehåll, är väl ingen stjärna men tycker det

är vansinningt roligt.

 

har i min ungdom sysslat med det lite olika sporter, basket, handboll,fotboll, judo,brottning

samt friidrott och givetvis skidåkning.

 

Tränar för att hålla mig igång och mår bra.

 

Jobbar på bank med att låna ut pengar till dem som skall bygga nytt hus.

 

Robban

Link to comment
Share on other sites

Hej alla glada,

Har samma tankar som Everst vad gäller att lämna ut hela namnet.

Nicklas är namnet. Driver sedan -97 ett dataföretag tillsammans med en av mina bästa vänner. Är 45 bast, bor i Bromma/Stockholm och har fru och två kids, 9 och 13 år.

 

Har alltid hållit på med idrott på motionsvivå, främst utförsåkning, tennis, golf, hockey, styrketräning, lite längdskidåkning m.m. Har sedan 20-års åldern sagt att när jag fyller 40 ska jag åka Vasaloppet... av en slump blev det dax vid 39...och nu sex år senare har man blivit en riktig VL-nörd =)

 

Jag är en person som älskar utmaningar och att utmana...det innebär att det blir en del minor ibland men oftast går det bra. Att bli en bra skidåkare är verkligen en utmaning. Många parametrar att hålla ordning på, precis som i golf som är min andra favoritsport. Ju svårare och mer komplext desto mer intressant. Är lite typen "allt eller inget". Om jag tycker någonting är kul lägger jag ner hela min själ i det, på gott & ont.

 

Är också en livsnjutare av rang. Prioriterar att skapa tid för mig själv och familjen i syfte att bara "vara" och koppla av. Det gör vi gärna i de svenska fjällena eller på vårt landställe på Väddö.

Link to comment
Share on other sites

Även jag gör ju ingen hemlighet av mitt namn och söker man på Niclas Bernhardsson så hittar man lite av allt möjligt.

 

Bor i Vagnhärad med Ullis och vi har tillsammans två härliga barn som heter Tim och Felix, de är 13 och 10 år gamla.

 

Startade upp företaget enklaresport för ett år sedan. Vill man veta lite mera om mitt idrottande så läser man nedan!

 

För att göra en lång historia.... lite kortare så gillade jag att åka, skidor, orientera och att springa som grabb. Provade lite hockey men jag var då lite för feg för det så det blev inte långvarigt. Men bollsporter hade jag lättare för och var lite lovande i bl.a. fotboll och tennis. Finalslog en jämnårig kille i "språkresegruppen" som varit i kvartsfinal i Kalle Anka-Cup men det var bara korta matcher och jag hade väl lite flyt. 2 Andra priser i en plojtävling i kommunen har jag iaf och lite stolt är jag väl över dem fast det inte var ngn officiell tävling, det var iaf i tennisklubben. Men det var fotboll jag skulle satsa på men jag gjorde en dum grej som bara lade av då jag bytte klubb. Jag var 15 år men fick ändå direkt gå med i A-laget och det var ju egentligen jättebra men eftersom jag fick sitta på bänken så ansåg inte jag att jag var med så jag slutade helt abrupt. Lite tråkigt och jag ångrade det i flera år. Försökte en gång till men då var det lite för sent, kändes det som...

 

Sen blev det bodybuilding för hela slanten och att köra helt ren, som var självklart för mig, var inte så enkelt som jag trott. Inte för musklernas skull utan för att hela tiden bli misstrodd! Det var som ett slag på käften och sen när pappa hastigt gick bort så orkade jag inte längre. Då kände jag att jag ville prova ngt annat och eftersom en klassiker alltid varit en dröm så började jag med det. Från att inte kört ngn konditionsidrott på typ 10 år så köpte jag en cykel och ett par skidor. Öppet Spår vill jag egentligen glömma då jag hade noll fäste och gick in i väggen redan innan Risberg. Jag fick inflammationer lite varstans och muskelfästena tog helt slut. Jag har fortfarande lite men efter det. Och premiärturen på cykel blev en väckarklocka. Jag hoppade av hos mamma med min cykel och skulle cykla de 2 milen hem. Jisses, jag blev helt slut och då var det ju inte så länge kvar till VR. Men jag gick ihop typ 70 mil och trampade på i ett kanonhärligt väder, det var ´99. Gick in i väggen på slutet men kom in på 10.45- 10.50. Helnöjd och jag fick blodad tand. Simningen var en pärs, och har alltid varit men det gick vägen. Löpningen var tuff då man ju inte var så superlätt efter "byggningen" och jag kom i mål på tiden 3.33.33 (!) Slå det ifall Ni kan! ;-) Det blev 5 hela klassiker men sen struntade jag i Vansbro ett tag men simmade faktiskt i år igen och det gick rätt bra, iaf sett ur mina ögon! ;-)

 

Sen är det skidor men framförallt löpning jag har gått fram på rejält. Har sänkt mina löptider på LL från tidigare nämnda 3.33 till 2.14, Halvan från 1.57 till 1.24 och milen ned till 39.05. Är sämst på korta distanser. Just ja! Maran har jag sänkt från 5 h till 3.09.

 

Skidor har jag aldrig tränat så värst mycket men körde Öppet Spår ´06 på 5.57, jag var sjuk i år.

 

Gick med i löparklubben FK Studenterna och det var det som gjorde att jag sänkte mina löptider så fort på slutet men jag ville vara lite mer allround samtidigt som jag startade upp sportföretaget så jag slutade. Känner igen att jag vill satsa lite hårdare men då gick knät sönder och jag håller just nu på med rehabiliteringsträning. Det kan vara så illa så att ´08 blir ett mellanår. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Mauritz, 43, ekonomikonsult, två barn 17 och 14, bor i Sollentuna och åker för Enebybergs IF eftersom den klubben ligger närmast där jag bor. Vill dessutom stötta klubben då dom är så duktiga att snabbt göra fina spår i Enebybergsskogarna och numera också Rösjö ängar.

 

Ingen idrottsbakgrund direkt men höll på med Tennis, Golf, Basket, etc. upp till 20 år. Sedan inte mycket förrän jag försökte ta upp tennisen igen vid 33, men jag fick så himla ont i ryggen så jag kunde inte fortsätta. Beslöt att göra Klassikern tillsammans med en kompis. Fastnade då speciellt för skidåkningen. Körde några lopp 1999-2001 i de bakre leden men sedan blev det ett uppehåll till 2005 då jag verkligen gjorde en storsatsning.

 

Jag är också såsom beskrivits av andra i denna tråd "skidfanatiker" nu men jag brukar nästan alltid tröttna och så tar jag en ny "grej". Därför är jag lite förvånad att just skidintresset har hållit i sig så pass länge. Jag väntar faktiskt bara på att jag ska "kasta in handuken", men än så länge inte, trots att det ibland känns "tradigt" när resultaten inte blir som man tänkt sig. Som det känns nu kommer jag att åka många VL till.

 

Skidor är superroligt, men numera har jag också kommit att uppskatta att det är fantastiskt roligt att idrotta hela året löpning, styrka, rullskidor, skidgång, etc. och att det finns så mycket att lära och utforska om kroppen och hur den fungerar. En helt ny värld har öppnat sig, kost, syreupptagning, teknik, etc. Spännande. Det gör att numera så är VL visserligen det som driver "motorn" men samtidigt bara "grädden" på moset.

 

Numera har jag en egen PT, Christian Minatti, i Mora som ju också tränar IFK Mora, vilket jag är oerhört glad för att han vill ställa upp på. Hoppas han inte ska sluta med det. Det är något av det roligaste jag gjort och är verkligen en ytterligare dimension. Jag blir väl ingen elitåkare för att jag har en "supercoach", det är mera att det är så himla kul att få ta del av och lära sig av ett proffs och höra hans tankar i olika frågeställningar som rör uppladdning, kost, träning, etc. och dessutom att få en personlig uppföljning.

 

Skidforum tycker jag är helt suveränt och här finns så mycket att lära sig så man skulle kunna sitta hela dagarna. Egentligen ser jag skidforum som ett roligt sätt att förlänga säsongen. Nu finns ingen snö i Stockholm, men man kan få en liten försmak på skidforum. Dessutom upplever jag att det finns en stor gemenskap (och knivskarp konkurrens förstås! :) ) bland längdskidåkare, inte minst detta forum är väl ett tecken på det och det är trevligt att vara en del av den "gemenskapen".

 

Ska bli oerhört spännande att se hur länge detta intresse håller i sig.

Link to comment
Share on other sites

Kul med lite bakgrundsinfo, så då får jag väl jag också fylla på med lite av den varan.

 

Niklas heter även jag. 37 år, arbetskamrat med Lars-Erik (forsknings-tjänst men än så länge inget som har något med skidglid att göra), och vi brukar även jaga varandra i Vasaloppsspåren med lite varierande slutresultat. Mer löpare än skidåkare (och i båda fallen med förkärlek för långa träningspass), men brukar köra en desto intensivare skidsäsong från jul fram till Vasaloppet, där jag brukar hålla till i led 3 eller 4. Har försökt förlänga säsongen fram till 7-mila två år, men de åren töade det loppet bort, så jag får väl skona arrangörerna försöka glömma den ambitionen i framtiden. =) Ännu ivrigt sökande efter framtida fru och sålunda också fortfarande barnlös. :)

Link to comment
Share on other sites

Varför inte maila administratören så får Ni ett nytt eller Ert gamla lösen? :-) Jag t.o.m. ändrade ju mitt nick fast jag behöll inställningarna. Dagens tips! ;-)

Visst kunde jag ha gjort så men sedan tänkte jag att det var iaf onödigt av mig att köra med mitt gamla nick eftersom tiden hade gått och var inte länge en "New Start".

Link to comment
Share on other sites

Jag heter Andreas, sambo med kvinna och katt, inga barn. Är läkare med stort intresse av idrottsmedicin. Har tidigare "outat" mig med för och efternamn. Alltid idrottat mycket, testat "alla" sprter. Tävlat från -86 tom 2004 i kanotslalom, även internationellt. De sista åren i uttrappande mängd och resultat. Åkt endel skidor som ung, tagit upp dessa igen när jag 2001 flyttade upp till Luleå. FÖrsöker åka så mycket jag kan, men vill gärna springa, simma, spela innebandy, hockey-bockey, paddla mm också, och tiden räcker inte till. har en stuga som tar mycket tid från mars till november.

Ogillar påstående, åsikter och personliga erfarenheter som man vill göra till fakta samt generalisera. Ogillar vallning, vill träna istället.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...