Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

30km Canmore


Skalman70

Recommended Posts

Synd att det inte blev pallen... Men änligen OK av flera svenska distansåkare...

1) Tobias Angerer, Tyskland, 1.18.19,9
2) Frode Estil, Norge, +0,5
3) Jens Filbrich, Tyskland, +2,0
4) Mathias Fredriksson, Sverige, +7,3
5) Rene Sommerfeldt, Tyskland, +8,1
6) Eldar Rönning, Norge, +9,5
7) Johan Olsson, Sverige, +10,1
8) Valerio Checchi, Italien, +15,4
9) Alexandre Rousselet, Frankrike, +15,7
10) Ivan Alypov, Ryssland, +16,4
12) Anders Södergren, Sverige, +17,7
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Klas]Kan nå'n förklara för mig varför Fredriksson ofta är uppe och drar i mitten av lopp och kroknar på slutet?[/quote]
En reporter frågade honom om det en gång och fick till svar "Jag gillar att åka i mitt eget tempo". Han har antagligen en speciell fart han känner sig bekväm att åka i.
Link to comment
Share on other sites

Visst var tyskarna (Angerer och Filbrich) också uppe och drog ibland. Det finns väl även fördelar av att finnas med där framme, mindre risk för missöden. Han blev ju pååkt i Vernon helgen innan och fick åka 1 km med endast en stav.
Dessutom går det att hänga av vissa åkare med ett lopp som går fort. Mathias tycker väl om att hålla hög fart så att så många som möjligt är avhängda innan spurten. Mycket roligare att se honom åka nu.
Link to comment
Share on other sites

visst är det kul att se honom dra, men det är ju inte första gången han ligger i täten och "spårar" för att bli hyfsat slak på slutet. Men visst, han känner väl sin kropp bäst och han är ju inte omedveten om sin taktik. Hoppas att du har rätt Tobbe L så att vi får se en flagga i handen på upploppet i februari.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...