Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lina Andersson och Britta Norgren?


Storstakarn

Recommended Posts

Ibland tycker jag att en förkylning kn släppa om man tränar, när det har suttit i några veckor. Men det är ju en chansning, det kan ju bli rikigt illa också.

Om man tror att det är en virus tycker jag det är en dålig idé. Det gör alltid att det känns som det tar ännu längre tid innan man blir bra. Så att följa denna för mig finska metod - "Det äär baara att tääna sig frisk!" - kan ibland få motsatt verkan.

Link to comment
Share on other sites

Efter att virusinfektionen har släppt känner man sig ofta sjuk några dagar till, kanske en vecka ibland. Detta beror på att slemhinnorna fortfarande kan vara torra och irriterade någon tid efter infektionen. Men var försiktig. Man bör känna att kroppen är hyffsat pigg och att vilopulsen och tempen är normal innan man testar lite försiktigt.
Link to comment
Share on other sites

Visst, hjärtmuskelinflammation vill man till exempel inte ha. Men jag håller lite med Tjej86 här. Är sjukdomsförloppet i slutfasen, dvs det värsta är över, tex har man inte haft feber eller ont i halsen på en vecka, utan bara snorar och känner sig pigg i övrigt brukar jag prova ett lätt och kort pass, känns det bra kör jag ett lite längre men lätt pass dag 2. Känns det fortfarande ok kör jag hårt dag 3. Ingen reaktion efter det, grönt - kör på!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...