Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lars-Erik - en sjutusan till gubbe!


Dunderklumpen

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply
Hjärtligt grattis till ordförandeposten Lars-Erik!

Ja jag tycker ju att det är en stor ära att få ha dig i vårat Team!..=)

Tusen tack bästa tjejen på Vasaloppet på skidforum. Jag har ju aldrig varit så framgångsrik i skidspåret som du, men fått en del andra priser och utnämningar i en del andra sammanhang, t.ex. det ovan. Men min kanske finaste utnämning ,eftersom skidåkning ligger mig så varmt om hjärtat, är nog att ni i "team skidforum" tagit med mig som medlem och coach i laget. Tänk att få vara med i SAMMA LAG som kung Vasa (med eget lopp, Vasa-loppet) och drottning M. Stort. Tusen Tack.

Link to comment
Share on other sites

Hjärtligt grattis till ordförandeposten Lars-Erik!

Ja jag tycker ju att det är en stor ära att få ha dig i vårat Team!..=)

Tusen tack bästa tjejen på Vasaloppet på skidforum. Jag har ju aldrig varit så framgångsrik i skidspåret som du' date=' men fått en del andra priser och utnämningar i en del andra sammanhang, t.ex. det ovan. Men min kanske finaste utnämning ,eftersom skidåkning ligger mig så varmt om hjärtat, är nog att ni i "team skidforum" tagit med mig som medlem och coach i laget. Tänk att få vara med i SAMMA LAG som kung Vasa (med eget lopp, Vasa-loppet) och drottning M. Stort. Tusen Tack.[/quote']

Stort tusenfaldigt grattis! :)

Link to comment
Share on other sites

Hjärtligt grattis till ordförandeposten Lars-Erik!

Ja jag tycker ju att det är en stor ära att få ha dig i vårat Team!..=)

Tusen tack bästa tjejen på Vasaloppet på skidforum. Jag har ju aldrig varit så framgångsrik i skidspåret som du' date=' men fått en del andra priser och utnämningar i en del andra sammanhang, t.ex. det ovan. Men min kanske finaste utnämning ,eftersom skidåkning ligger mig så varmt om hjärtat, är nog att ni i "team skidforum" tagit med mig som medlem och coach i laget. Tänk att få vara med i SAMMA LAG som kung Vasa (med eget lopp, Vasa-loppet) och drottning M. Stort. Tusen Tack.[/quote']

Ett kungligt grattis från Skåne!! Häftigt! Lyssnar just nu p radiointervjun, helt fantastiskt! Lars-Erik är kung!

Link to comment
Share on other sites

Grattis Lars-Erik till ännu ett lopp. 6:07 imponerar!

Extra kul att du fått ytterligare ett klistermärke på skidorna ;)

 

Ska försöka ta mig till Mora i morgon och se din målgång

Ja grattis Lars-Erik! :)

 

Du får passa på och ta några kort eller filma och lägga upp.

Link to comment
Share on other sites

Grattis Lars-Erik till ännu ett lopp. 6:07 imponerar!

Extra kul att du fått ytterligare ett klistermärke på skidorna ;)

 

Ska försöka ta mig till Mora i morgon och se din målgång

Ja grattis Lars-Erik! :)

 

Du får passa på och ta några kort eller filma och lägga upp.

Jag pratade lite med honom sent nu ikväll, då han var lite konfunderad över vilken fästvalla han skulle ha och lite osäker på start var han eftersom han var lite sliten. Men jag tror nog han startar! :-) Fast han hörde inte då jag ropade adjö så han är sjukt taggad!

Men vilken tid! 6.07 och 67 år! :-)

Link to comment
Share on other sites

Grattis Lars-Erik till ännu ett lopp. 6:07 imponerar!

Extra kul att du fått ytterligare ett klistermärke på skidorna ;)

 

Ska försöka ta mig till Mora i morgon och se din målgång

Ja grattis Lars-Erik! :)

 

Du får passa på och ta några kort eller filma och lägga upp.

Jag pratade lite med honom sent nu ikväll' date=' då han var lite konfunderad över vilken fästvalla han skulle ha och lite osäker på start var han eftersom han var lite sliten. Men jag tror nog han startar! :-) Fast han hörde inte då jag ropade adjö så han är sjukt taggad!

Men vilken tid! 6.07 och 67 år! :-)[/quote']

Otroligt, klart man är sliten efter att åkt på 607, själv skulle jag aldrig åka två dagar i rad, det är jag för klen för! Grattis Lars-Erik till ännu ett lopp!

Link to comment
Share on other sites

Verkar inte som han startat idag, eller så har han passering i Smågan missats. På VL hemsida står det en starttid, 7:04, men också "startade inte"

 

Nåväl, åker till Mora ändå med kameran i högsta hugg!

Jag måste tyvärr göra dig besviken ännu en gång, min vän Stefan. Det blev ingen start idag, och jag är grymt besviken på mig själv också. Rent fysiskt skulle det nog ha gått men det blev för stressigt att bli färdig i tid med allt för att få några timmars sömn till purrning klockan tre. Jag skulle ha lämnat skidorna till Enklaresport för fästvallning (klister med toppning) så kanske det gått. Jag får skaffa mig serviceman. Och kanske lika bra att du inte tog mina bilder av mig, nu har det ju varit 10 klisterlappar på skidorna och eftersom du drömde hemska mardrömmar redan med 8 klisterlappar så hade detta väl blivit tiofaldigt värre. Kanske hjärtattack, och det vore det sista jag skulle vilja åsamka min gode vän.

Link to comment
Share on other sites

Verkar inte som han startat idag' date=' eller så har han passering i Smågan missats. På VL hemsida står det en starttid, 7:04, men också "startade inte"

 

Nåväl, åker till Mora ändå med kameran i högsta hugg![/quote']

Jag måste tyvärr göra dig besviken ännu en gång, min vän Stefan. Det blev ingen start idag, och jag är grymt besviken på mig själv också. Rent fysiskt skulle det nog ha gått men det blev för stressigt att bli färdig i tid med allt för att få några timmars sömn till purrning klockan tre. Jag skulle ha lämnat skidorna till Enklaresport för fästvallning (klister med toppning) så kanske det gått. Jag får skaffa mig serviceman. Och kanske lika bra att du inte tog mina bilder av mig, nu har det ju varit 10 klisterlappar på skidorna och eftersom du drömde hemska mardrömmar redan med 8 klisterlappar så hade detta väl blivit tiofaldigt värre. Kanske hjärtattack, och det vore det sista jag skulle vilja åsamka min gode vän.

Lars-Erik: Jag försöker använda dig/dina tider i ÖS som förhållandereferes i tråden "Öppet Spår 2012", har du tid så gå gärna in och kommentera.

 

(Självklart har jag en baktanke, min svåger som nästan aldrig tränar var bara 11 min från min bästa tid, så jag vill höra att minst en timme av det var tack vare bra förhållanden :))

Link to comment
Share on other sites

Verkar inte som han startat idag' date=' eller så har han passering i Smågan missats. På VL hemsida står det en starttid, 7:04, men också "startade inte"

 

Nåväl, åker till Mora ändå med kameran i högsta hugg![/quote']

Jag måste tyvärr göra dig besviken ännu en gång, min vän Stefan. Det blev ingen start idag, och jag är grymt besviken på mig själv också. Rent fysiskt skulle det nog ha gått men det blev för stressigt att bli färdig i tid med allt för att få några timmars sömn till purrning klockan tre. Jag skulle ha lämnat skidorna till Enklaresport för fästvallning (klister med toppning) så kanske det gått. Jag får skaffa mig serviceman. Och kanske lika bra att du inte tog mina bilder av mig, nu har det ju varit 10 klisterlappar på skidorna och eftersom du drömde hemska mardrömmar redan med 8 klisterlappar så hade detta väl blivit tiofaldigt värre. Kanske hjärtattack, och det vore det sista jag skulle vilja åsamka min gode vän.

Vare sig jag eller du ska vara besvikna. Skulle ha mycket svårt att mana min kropp att dagen efter en 90km skidresa kliva upp kl 3 ännu en gång för att åka ytterligare 90km. Dagens lopp blev dessutom betydligt trögare med tanke på snöfallet. Nu fick jag en heldag i Mora i väntan på grannen som åkte sitt andra öppna spår. Det såg bra ut till Risberg, sedan kom snön och km-tiden sjönk kraftigt och drömmen om att slå förra årets tid gick om intet. I mål var han övertygad om att aldrig åka mer men ge honom något dygn så är han på igen :)

Nu fick jag köpa på mig lite mer Rode vallor, en Star Grön och lite klister och både lunch och fika på stan så det gick ingen nöd på mig.

Är du i Mora i veckan? Kanske vi kan sammanstråla någon dag?

Link to comment
Share on other sites

Och kanske lika bra att du inte tog mina bilder av mig, nu har det ju varit 10 klisterlappar på skidorna och eftersom du drömde hemska mardrömmar redan med 8 klisterlappar så hade detta väl blivit tiofaldigt värre. Kanske hjärtattack, och det vore det sista jag skulle vilja åsamka min gode vän.

Får klisterlapparna fortfarande plats på ovansidan eller blir du tvungen att börja sätta dem på undersidan snart? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja detta var ett erkännade av stor betydelse!

Det var roligt att läsa.

 

Det var även skoj att få höra din röst i SR.se eftersom jag

bara sett dig på bild hittills.

 

Jag har en kollega som heter Sven och han är matematiker liksom du;

http://www.math.chalmers.se/Math/Research/Preprints/2008/24.pdf

Han är mycket trevlig och filosofiskt lagd och jag undrar om du är filosofiskt lagd du med?

Jag gissar att matemetik och filosofi ligger nära varandra där abstrakt tänkande

ingår.

 

Jag kunde inte låta bli att le när du sa att du tänker inte året som med jul och nyår, utan

tiden före respektive efter vasaloppet varje år.

Det är en sann skidåkare som säger så.

 

Det verkar som om du är omgiven av kompetenta människor och

det är en lycka i sig att få ha det. Inte alla förunnat här i världen.

 

Varma lyckönskningar till det kommande arbetet med anslagsfördelningen.

 

Skoj verkligen!

Link to comment
Share on other sites

Undrar hur solid han är Lars-Erik, jag har blivit lovad en helkväll om jag åker bättre än Lars-Eriks toppnotering, 4:56, undrar om Mario inte har blivit lovad något liknande, får söka lite i Vibytråden. Skulle jag sätta odds på mig själv på under 4:56 idag så är det under 2 ggr pengarna, ännu lägre på Mario...:)
Link to comment
Share on other sites

Undrar hur solid han är Lars-Erik, jag har blivit lovad en helkväll om jag åker bättre än Lars-Eriks toppnotering, 4:56, undrar om Mario inte har blivit lovad något liknande, får söka lite i Vibytråden. Skulle jag sätta odds på mig själv på under 4:56 idag så är det under 2 ggr pengarna, ännu lägre på Mario...:)

Jag darrar i knävecken. I detta superföre och med de överarmar du har klarar du säkert 4.56.22 som är den tid som gäller. Jag är känd för att ALLTID stå för mina ord. så du kan vara lugn, det kan bli en helkväll du sent skall glömma. Jag har ju själv sett att det finns tillfällen då du inte kan anklagas för att spotta i glasets men jag hoppas jag är solid nog att klara även en sådan situation. Eljest får vi väl båda erbjuda oss att diska för en del av notan....

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Hur stod sig Lars-Eriks 4:56? Nya försök 2013?

 

Idag hörde jag för övrigt Lars-Erik på radion igen. Nästan helt orelaterat till skidåkning den här gången, men hur som helst, lite drygt 10 minuter in i det här klippet är det. :)

Jag och Mario åker upp till Luleå för att inkassera priset! Har omvandlats till logi i Luleå istället, blir ett trevligt träningsläger 7-9 december. Aldrig åkt skidor i Luleå förut, ser fram emot detta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...