Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

TOKO Universal spray 0 till -20


omega3000

Recommended Posts

Enligt en tokorepresentant ska den klara alla snöförhållanden innom angivet temperaturområde.
Är lite nyfiken på rapport från dem som har testat den och speciellt få reda på hur den klarar hårda blanka spår, på gränsen till isigt.
Ofta är det ju väldigt varierande förutsättningar när det finns så hårda spår, vissa partier kan det vara löst så att klister lätt fryser, vissa partier blankt så att burk kan ha svårt att ge rätt fäste.
Hoppas att det i detta röriga inlägg går att förstå vilket före jag är ute efter och att någon har erfarenheter att dela med sig av.
Link to comment
Share on other sites

Jag åkte ÖS förra året med just den vallan du pratar om. Temperaturen var -20 vid start och ca -4 vid målgång, så vallan hade ett perfekt temperaturområde. Jag har inte testat den vid klisterföre, men den har inte samma bett som ett klister har, den påminner mycket om start´s tejp d.v.s funkar väldigt bra under "normala" förhållanden, går väldigt fort och smidigt att lägga på och att ta bort. Rekommenderas om du inte är en valla guru.

MAO. Ett bra alternativ för de som inte orkar krångla, och det har enligt mig, ofta både bättre fäste och mycket mindre jobb. Vid rena klisterföre är det dock kanske inte den bästa produkten.
Link to comment
Share on other sites

Det jag har provat den så funkar den bra på "gammal" snö oavsett temp. Har även åkt en gång i nyspårat efter en töperiod där det var blandat med isklumpar och fin kall snö, det gick bra det oxå. Ren is vet jag ej, men är det några grader kallt så känns det som om den ska funka. Däremot i nysnö är den totalt värdelös oavsett om det är nyspårat eller inte! Det fryser i nått så f........ mitt sista försök så var det nyspårat efter ca2 dm nysnö sammtidigt som det snöade lite lätt och -10 For på näsan då det grisnitade i en utförslöpa.....
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...