Hoppa till innehåll

Köp Atomic längdskidor hos Skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Vilken kontrollrem

• Vänligen logga in för att kunna svara
21 svar till detta ämne

Klas

Klas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 435 inlägg
Vi satt och funderade på vad skidskyttarna använder för kontrollremmar. Det såg ut som om några använder gamla hederliga "ringar", kan det stämma?

finn2

finn2

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 249 inlägg
Finns en styvare och lite bredare variant av standard remmen, heter swix biathlon, sen har dom en ny med gummi förstärkning,

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg
Intressant med en bredare och styvare rem. Om den verkligen är styv borde den vara ett alternativ till kontrollremmarna, som jag tycker har för mjuka remmar. Undrar var man kan få tag på sådana remmar ?

Redigerat av Volevodin, 21 december 2008 - 00:15 .

Frazzi

Frazzi

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 975 inlägg
Väldigt många använder också leki, swix och kv+ snabbkopplade kontrollremmar...

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg
Leki tycker jag också är intressant, men säljs de i Sverige ?

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 340 inlägg

Finns en styvare och lite bredare variant av standard remmen, heter swix biathlon, sen har dom en ny med gummi förstärkning,

Du finn 2 verkar ju ha stenkoll på det mesta bl.a. kring skidskyttarnas framfart.
Jag noterade att åtminstone de manliga skidskyttarna såg ut att ha grymt bra skidor i helgen. Eftersom du ser ut att veta det mesta även i detta sammanhang så frågar jag: vad vet du i övrigt i detta sammanhang t.ex. vad heter de viktigaste vallarna och servicemännen kring skidskyttelandslaget ?
De kanske kommit på någon ny trollformel för preparering av skidor ?

Anm: Som synes är detta inlägg skrivet när det nästan bara är jag och tomten som är vakna (+ förmodligen Dunderklumpen), det beror på att jag snart skall skjutsa en doktorand från Kazakhstan ut till morgonflyget (till Niklas: detta betyder att jag även hinner hämta skivan med "mitt" TV inslag som du ordnat till henne, tack för det)

skidskytten

skidskytten

Ny medlem

• Members
  • 8 inlägg
swix har en vanlig rem fast med ett gummi överdrag utanpå, riktigt skönt. Madshus har en som blir större och är vadderad även den väldigt skön. Använder madshus just nu.
Det som är bra med swixen är att det inte finns något höger och vänster.

HJN

HJN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 658 inlägg

swix har en vanlig rem fast med ett gummi överdrag utanpå, riktigt skönt. Madshus har en som blir större och är vadderad även den väldigt skön. Använder madshus just nu.
Det som är bra med swixen är att det inte finns något höger och vänster.

Har du nå´n länk eller bild :)

Bästa glidvallningen är en lyckad fästvallning!

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg
Fattar inte att det finns skidskyttar som fibblar med kontrollrem bla en ryss nu i Canmore, la då minst 10 sek med att få på remmarna. Grenemark reagerade på det också och han sa att det skall bara säga "smack" och så skall handen sitta i staven. Bara att hålla med.

miffoee

miffoee

Ny medlem

• Members
  • 7 inlägg
Skidskyttarna har en slags click on rem som man kan ta loss kotrollremmen när dom skjuter.

harpan112

harpan112

Ny medlem

• Members
  • 6 inlägg

Intressant med en bredare och styvare rem. Om den verkligen är styv borde den vara ett alternativ till kontrollremmarna, som jag tycker har för mjuka remmar. Undrar var man kan få tag på sådana remmar ?

At få tag på sådana remmar är riktigt svårt till och med för oss aktiva. De är också dyra 250 norska och då fick vi ett bra pris.

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 897 inlägg
Infinitys remmar är mycket bredare o skönare än alla andras. Dock inte styva eller särskilt snabba att ta av /på. Har inte fattat varför inte andra tillverkare gör lika sköna remmar som Infinity - det går ju att göra riktigt sköna kontrollremmar som inte skaver.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 252 inlägg
Är dessa hos Skistart de riktiga och mjukt vadderade remmarna?

http://www.skistart....skytte rem.html

http://www.skistart....iatlon Rem.html

Finns Madshus version att få tag på via postorder i Sverige?

bohusgranit

bohusgranit

Medlem

• Members
  • Pip
  • 179 inlägg

for those with experience, nothing it's imposible~

http://www.office-no...r/kontorsstolar

????

joakim.j

joakim.j

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 521 inlägg

????

Reklam :(

Gustav Vasa bar Brynäsare

Gustav Vasa bar Brynäsare

Medlem

• Members
  • Pip
  • 181 inlägg
Bugg

Petr

Petr

Medlem

• Members
  • Pip
  • 188 inlägg

????

Reklam :(

Kanske en ny kontrollrem :D

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 8 040 inlägg
Jag uppfattar det som smygreklam, som bör rensas bort från forumet. Vill de annonsera finns det ju utrymme för det, i annat fall bör Spencers stängas av från forumet.

Buhren

Buhren

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg

Leki tycker jag också är intressant, men säljs de i Sverige ?

Leki säljs på bland annat pölder.

Jag kör skidskytte med lekistavar och tycker deras remsystem är överlägset swix, one way alt "biathlon straps". vad gäller skidskytte

Vildeviking

Vildeviking

Medlem

• Members
  • Pip
  • 25 inlägg
Kv+ kontrollers är kanon. Både klickfunktionen och passformen. 1:a remmen som inte "glider"!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar