Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilken kontrollrem


Klas

Recommended Posts

Finns en styvare och lite bredare variant av standard remmen, heter swix biathlon, sen har dom en ny med gummi förstärkning,

Du finn 2 verkar ju ha stenkoll på det mesta bl.a. kring skidskyttarnas framfart.

Jag noterade att åtminstone de manliga skidskyttarna såg ut att ha grymt bra skidor i helgen. Eftersom du ser ut att veta det mesta även i detta sammanhang så frågar jag: vad vet du i övrigt i detta sammanhang t.ex. vad heter de viktigaste vallarna och servicemännen kring skidskyttelandslaget ?

De kanske kommit på någon ny trollformel för preparering av skidor ?

 

Anm: Som synes är detta inlägg skrivet när det nästan bara är jag och tomten som är vakna (+ förmodligen Dunderklumpen), det beror på att jag snart skall skjutsa en doktorand från Kazakhstan ut till morgonflyget (till Niklas: detta betyder att jag även hinner hämta skivan med "mitt" TV inslag som du ordnat till henne, tack för det)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
swix har en vanlig rem fast med ett gummi överdrag utanpå, riktigt skönt. Madshus har en som blir större och är vadderad även den väldigt skön. Använder madshus just nu.

Det som är bra med swixen är att det inte finns något höger och vänster.

Har du nå´n länk eller bild :)

Link to comment
Share on other sites

Fattar inte att det finns skidskyttar som fibblar med kontrollrem bla en ryss nu i Canmore, la då minst 10 sek med att få på remmarna. Grenemark reagerade på det också och han sa att det skall bara säga "smack" och så skall handen sitta i staven. Bara att hålla med.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Intressant med en bredare och styvare rem. Om den verkligen är styv borde den vara ett alternativ till kontrollremmarna, som jag tycker har för mjuka remmar. Undrar var man kan få tag på sådana remmar ?

At få tag på sådana remmar är riktigt svårt till och med för oss aktiva. De är också dyra 250 norska och då fick vi ett bra pris.

Link to comment
Share on other sites

Infinitys remmar är mycket bredare o skönare än alla andras. Dock inte styva eller särskilt snabba att ta av /på. Har inte fattat varför inte andra tillverkare gör lika sköna remmar som Infinity - det går ju att göra riktigt sköna kontrollremmar som inte skaver.
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 months later...
  • 2 years later...
Leki tycker jag också är intressant, men säljs de i Sverige ?

Leki säljs på bland annat pölder.

 

Jag kör skidskytte med lekistavar och tycker deras remsystem är överlägset swix, one way alt "biathlon straps". vad gäller skidskytte

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...