Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidtunnel Göteborg


Jonas

Recommended Posts

Hej alla skidentusiaster i västsverige!

 

Jag är en student som tycker det går på tok för segt med planerna på en skidtunnel i Göteborg. Som en del av mina studier i samhällsbyggnad på chalmers kommer jag att från scratch, oberoende av tidigare gjorda projekteringar, göra en studie i möjligheterna för Göteborg att få en egen skidtunnel.

 

Mitt projekt kommer dra igång så smått nu i vår, men i full fart till hösten. Jag söker längdskidåkare i Göteborg som är intresserade av att medverka i en enkätundersökning. Jag är tidigt ute med detta eftersom detta forum inte är så välbesökt efter att säsongen snart är slut.

 

Så, om du är intresserad av att medverka i en enkätundersökning angående en skidtunnel i Göteborg skicka ett mail till: skidtunnel.goteborg@yahoo.se

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Kanonkul, man skulle va student igen...se bara till att få bort alla ord som innehåller GOLF i ditt exarbete. Tydligen skulle den planerade anläggningen i GBG vara i kombi med Golf.

Golf är stendött och på nedåtgående, längd är på g just nu, det finn mängder av folk som säger att "hade det funnits en tunnel hade jag definitivt åkt mer skidor".

Link to comment
Share on other sites

Hade vart gøtt att komma in i tunneln, læmna dottern i bollhavet vid entren och sen gå loss i spåret tillsammans med frun. Sen afterski på krogen runt hørnet :lol:

 

Seriøst, så skall givetvis både sthlm och gøteborg ha skidtunnlar.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer era synpunkter!

 

Kanske kommer min rapport att ge planerna lite nya infallsvinklar och jag ska ge mig på att hitta mängder av orsaker och underlag till att projektet ska kunna genomföras!

 

därför behöver jag er hjälp, var med i enkätundersökningen!

maila: skidtunnel.goteborg@yahoo.se

Link to comment
Share on other sites