Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ski-go


Biodlaren

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Nu får du nog förklara dej lite Gunde G.

Jag kanske har fel, ledsen i så fall... men från de få inlägg du haft fick jag en känsla av att du representerade någon som säljer skidtillbehör...

 

Det finns många andra som t.ex herr Pölder som marknadsför sig genom att skapa inlägg och trådar...och detta är ju inte detta forum direkt till för om man förstås inte betalar för sig på högersidan...

Link to comment
Share on other sites

Så uppfattade jag det inte utan bara som allmän information till oss andra. Jag hade inte gått in på hemsidan och kollat, om inte biodlaren tipsat.

 

Kan dock hålla med om att det måste vara svårt för säljare av skidprodukter i olika led att delta i ett forum. Vad är objektiv produktinformation och vad är reklam för produkter man själv säljer.

Herr Pölder är inte ensam att tillhöra den kategorin här på forumet, tex enklaresport säljer ju också skidprodukter.

 

Jag menar inte att de inte skulle vara med på forumet utan att de får tänka sig för så att inläggen inte går över i reklam. Fast samtidigt är det ju bra att olika aktörer med olika erfarenhet bidrar med sitt kunnande på forumet, även de som driver försäljningsverksamhet i olika former.

Link to comment
Share on other sites

Nej GundeG. Jag är ingen återförsäljare som försöker marknadsföra produkter i olika forum. Jag är en landstingsanställd skidpappa utan egna erfarenheter av längskidåkning. Som jag skrev i tråden välja Swenor så har jag en dotter på 13år och idag delar vi på ett par pro-ski C2, men har nu funderingar på att köpa ytterligare ett par klassiska rullskidor. Jag var riktigt nära att beställa ett par swenor carbonfibre när jag såg att ski-go hade rullskidor på g. Eftersom jag själv är ny i sporten så frågar jag så ofta jag kan för att få råd från er erfarna skidåkare. Hoppas att jag inte retar någon med mina dumma frågor, är ledsen i så fall.
Link to comment
Share on other sites

Nej GundeG. Jag är ingen återförsäljare som försöker marknadsföra produkter i olika forum. Jag är en landstingsanställd skidpappa utan egna erfarenheter av längskidåkning. Som jag skrev i tråden välja Swenor så har jag en dotter på 13år och idag delar vi på ett par pro-ski C2, men har nu funderingar på att köpa ytterligare ett par klassiska rullskidor. Jag var riktigt nära att beställa ett par swenor carbonfibre när jag såg att ski-go hade rullskidor på g. Eftersom jag själv är ny i sporten så frågar jag så ofta jag kan för att få råd från er erfarna skidåkare. Hoppas att jag inte retar någon med mina dumma frågor, är ledsen i så fall.

Detta forum är till för alla typer av frågor...det finns heller inga dumma frågor... lycka till med träningen... blir lite avis på dig som fått med dig din 13-åriga dotter på rullskidpassen... bägge mina (grabb 15år och dotter 11år) skrattar bara åt mig när jag försöker locka med dem ibland. Som tur är har jag en fru som älskar att träna nästan lika mycket som jag...

 

Om jag ska ge dig ett tips på ett par bra rullskidor så får det bli Marwe. De har modeller med utethangummi som i stort sett aldrig slits ut. Jag har haft mina i drygt tre år och de är grymt sköna och slitstarka... Kanske lite dyra men det tjänar du lätt in i form av servicekostnader.

Du kan köpa Marwe här (Östersund): parsvardfeldt@bredband.net vid beställning. Det går också bra att ringa på 070-6512165 för beställning och info.

Link to comment
Share on other sites

Majbäck har ju reklam på Langrenn.com hela tiden.

 

Klart vi ska berätta för varandra var det går att köpa allt material vi behöver, helst billigt. Det finns ju faktiskt en fördel med anonymiteten på detta forum då man kan berätta vad man verkligen tycker om material som man säljer/är sponsrad av. Men visst sen finns ju Pölder också.

Link to comment
Share on other sites

Norrmännen kanske är mer lättlurade och perfekta att utveckla på ;)

Vi svenskar klagar ju så mycket och är aldrig nöjda

Ja och sen är svenska marknaden mycket svagare än den norska.

 

Fler Cera-pulver,SWIX CT1,Oakley,Rudy kunder där.

 

Sverige är tyärr lite mer hemsnickrat erkki kähri, klippskidor, biltema solbrillor m.m.

Link to comment
Share on other sites

Svenska marknaden för rullskidor är nog ändå otroligt stor. Bara konstigt att ingen leverantör i Sverige verkligen satsar för att ta stora marknadsandelar

Det skulle vara roligt om rullskidor blir större, men jag tror man ser att tex ett par rullskidor för en genomsnittsvasaloppsåkare sliter inte ut dom på en 10 år kasnke om man sköter dem väl. Men nu satsar flera märken på att göra billiga rullskidor. Vahuti, oneway atlas m.m.

Link to comment
Share on other sites

SkiGo-skidorna fick ju ganska positiva omdömen; "det mest skidlika på asfalt jag åkt på, ung som att åka skidor på snö utan spår". Det verkar vara en kille som inte lämnar något åt slumpen utan testar i stor omfattning.

Sen är det ju som med allt skidmaterial, på snö som på barmark, att hur man trivs med det är individuellt. Men en fingervisning åt vilket håll det pekar ger det dock.

Link to comment
Share on other sites

Som att skidor på snö utan spår låter som min värsta skidupplevelse... Vasaloppet 2007 var en mardröm med kramper överallt där jag inte tränat... för jag trodde ju att skidorna skulle glida i spår och mina rullskidor rullar mer framåt än åt sidan... men icke så i VL 2007...

 

Fast kommentaren var väl tänkt som en positiv sådan, det gav mig bara instinktiva rysningar inför instabiliteten jag upplevde i mitt premiärlopp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...