Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ski-go


Biodlaren

Recommended Posts

"Så nära snöskidåkning på snöbädd utan spår man kan komma" var Erik i Whistler i Canadas omdöme. Det gör att man blir lite sugen på att testa.

Det kan också betyda att han tyckte dom var lika sladriga och svårkörda som det kan vara ibland när man åker utanför spåret ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

På Vasaloppet ser man ju eliten ibland köra utanför spåret, på snöbädden då man tycker att det glider bättre där.

Det är just detta som jag anser att jag inte riktigt klarar med mina "muskler" som är för ovana vid att det inte är styrhjälp med spår.

 

Men jag tolkar det som en positiv recension, det är bara det att jag också kan tänka mig att det är positivt för erfarna/drina skidåkare men inte för mig...

Link to comment
Share on other sites

Provtur med Ski-go:s nya carbonrullskidor

Idag blev det en morgontur med rullskidorna upp längs Left Hand Canyon. Lagomt med motlut för fin stakning med frånskjut och diagonalåkning. Det verkar gå inflation i vallatillverkare som nu även har rullskidor; Vauhti, Maplus, Oneway (stavar) och för första gången testade jag Ski-go:s nya carbonskidor. Ser ut att vara samma hjul som Swenor men med en betydligt längre stomme som faktiskt är skidlik sett från sidan. Trist design på ovansidan men med synlig carbon på underdelen och sidorna. Åkkänslan är det närmaste jag har varit snö med asfalt under fötterna. Känns som att åka skidor på vintern utan spår, vilket är fantastiskt bra styrke- och balansträning! Stort plus för snökänslan och till skillnad från I-Glitti skidorna jag testade igår var det här riktigt bra. Återkommer med mer framöver

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Här är hela texten, som jag uppfattar som ett positivt omdöme om skidorna. (mitt utdrag blev nog inte rättvisande), där han framhåller snökänslan.:)

Link to comment
Share on other sites

Figge 35: Är du en manlig Saida eller var det en tillfällighet ? Förra veckan mådde jag faktiskt dåligt, ont magen, trött o deppig, verkligen ur form.

 

(idag mår jag bra, magen verkar att lugnat ner sig och sen var jag på en trevlig dans med Date igår kväll, nu redo för en 12 km löprunda :))

Link to comment
Share on other sites

Jag kör också Ski-go,kanonnöjd,det bästa jag åkt med på rullskidfronten,om man vill ha träning som är skidlik...Jag kommer nog att pröva skateversionen också så småningom.Jag har åkt med flera märken som finns (funnits).

De som tävlar på rullskidor har väl fler kriterier som avgör vad man åker på,men för den som nöjer sig med bra "träningskänsla" uppfyller Ski-go det man söker...

Förutom "volevodin"s citat, så har ju även "FJB" uttalat sig tidigare om skidorna.

Hur man sedan väljer att tolka det som skrivs är ju upp till var och en...

Väldigt positivt för min del,det var avgörande för mitt val...(inga problem att njuta av det runtomkring heller under träningen),dvs;lätta skidor, stabilt och utan irriterande vibrationer..eller "alu.skrammel"...

 

 

 

 

 

 

Provtur med Ski-go:s nya carbonrullskidor

Idag blev det en morgontur med rullskidorna upp längs Left Hand Canyon. Lagomt med motlut för fin stakning med frånskjut och diagonalåkning. Det verkar gå inflation i vallatillverkare som nu även har rullskidor; Vauhti, Maplus, Oneway (stavar) och för första gången testade jag Ski-go:s nya carbonskidor. Ser ut att vara samma hjul som Swenor men med en betydligt längre stomme som faktiskt är skidlik sett från sidan. Trist design på ovansidan men med synlig carbon på underdelen och sidorna. Åkkänslan är det närmaste jag har varit snö med asfalt under fötterna. Känns som att åka skidor på vintern utan spår, vilket är fantastiskt bra styrke- och balansträning! Stort plus för snökänslan och till skillnad från I-Glitti skidorna jag testade igår var det här riktigt bra. Återkommer med mer framöver

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Här är hela texten, som jag uppfattar som ett positivt omdöme om skidorna. (mitt utdrag blev nog inte rättvisande), där han framhåller snökänslan.:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...