Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Svininfluensan


Ba50

Recommended Posts

Vaccinationen genomförd' date=' ännu har jag ingen större reaktion på vaccinet lite stel i överarmen bara. Var redan småförkyld innan vaccination men det har inte blivit värre iaf.

 

Kaoset och köbildningarna runt vaccinationsproceduren liknade de som brukar uppstå i en uppförsbacke i närheten av Sälen första söndagen i mars.

 

Konstigt att det inte kan organiseras på ett smidigare sätt.[/quote']

Inga biverkningar här heller, förutom lite smärta i axeln, förmodligen till följd av sticket.

 

Här var vaccineringen rätt smidig, ingen köbildning och klart på några minuter.

Samma här bara lite ont i axeln, och inga köer att prata om. Gick hur smidigt och fort som helst.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
Vaccinationen genomförd' date=' ännu har jag ingen större reaktion på vaccinet lite stel i överarmen bara. Var redan småförkyld innan vaccination men det har inte blivit värre iaf.

 

Kaoset och köbildningarna runt vaccinationsproceduren liknade de som brukar uppstå i en uppförsbacke i närheten av Sälen första söndagen i mars.

 

Konstigt att det inte kan organiseras på ett smidigare sätt.[/quote']

Inga biverkningar här heller, förutom lite smärta i axeln, förmodligen till följd av sticket.

 

Här var vaccineringen rätt smidig, ingen köbildning och klart på några minuter.

Samma här bara lite ont i axeln, och inga köer att prata om. Gick hur smidigt och fort som helst.

Jag går i skolan så jag fick vaccin för några veckor sedan men då fick jag skithög feber i två dagar. Är det normalt? :o

Link to comment
Share on other sites

Vaccinationen genomförd' date=' ännu har jag ingen större reaktion på vaccinet lite stel i överarmen bara. Var redan småförkyld innan vaccination men det har inte blivit värre iaf.

 

Kaoset och köbildningarna runt vaccinationsproceduren liknade de som brukar uppstå i en uppförsbacke i närheten av Sälen första söndagen i mars.

 

Konstigt att det inte kan organiseras på ett smidigare sätt.[/quote']

Inga biverkningar här heller, förutom lite smärta i axeln, förmodligen till följd av sticket.

 

Här var vaccineringen rätt smidig, ingen köbildning och klart på några minuter.

Samma här bara lite ont i axeln, och inga köer att prata om. Gick hur smidigt och fort som helst.

Tyvärr höll det inte i sig. Jag fick mina biverkningar under natten med feber och frossa. Kände mig bättre på morgonen så gick och jobbade men är återigen riktigt seg, och känner mig hängig. Blir nog ingen träning till helgen som det känns nu.

Link to comment
Share on other sites

Nu har dottern fått sin andra spruta och fick lätt feber under en dag efteråt. Jag blev lite förvånad då hon inte visade upp någon biverkning efter första sprutan men å andra sidan har hon nyligen varit förkyld så immunförsvaret kanske inte var på topp?

Lillpojke på 9 månader har också fått en spruta och det var utan biverkning.

Link to comment
Share on other sites

Hej allihopa!

 

Vet ni om man smittar om man tagit en vaccinationsspruta?

Speciellt i de fall man blir sjuk och sängliggande eller liknande?

Hur menar du? Att man skulle smitta ifrån symptomen - biverkningarna?

Hur menar du Boletus? Det är väl inte en helt orimlig fråga? Biverkan man får är ju immunförsvaret aktiveras när försvagade virus kommer in i kroppen. Precis samma reaktion man får om man skulle smittats av aktivt virus. Det betraktas dock inte som en "mininfluensa" men många får ju influensaliknade symtom, dock mer kortvarigt. Varför viruset man injicerar inte smittar är för att det inte kan föröka sig. Det är dött.

Link to comment
Share on other sites

Att hon får feber visar bara att immunförsvaret är igång.

Min dotter fick nässelfeber av sprutan, oklart vad hon reagerade på. Hon är drygt 1 år. VI komemr inte att ta andra sprutan, vi har nog haft influensan och sen fick hon vaccinet efteråt.

Jag fick ingen reaktion annat än att armen ömmade - innebär det att vaccineringen inte "tagit" och aktiverat immunförsvaret och att jag därför bör ta en andra spruta efter 3v? Eller kan det innebära att jag redan haft influensan och således är immun? Vi har haft influensaliknande symptom innan vaccineringen och hustrun bockade av de allra flesta symptomen men de är ju rätt generella och stämmer även in på en rejäl förkylningsinfektion.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...