Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mattias Fredriksson


lappkast

Recommended Posts

han har inte haft en vidare bra uppladdning... Kass axel som nu väl e bra... sen pajjade han ju knät för några veckor sen som väl e på bättringsvägen och sen hade han visst en förkylning med ont i halsen på tävlingsdagen... jag tror han kommer så småningom!

Ja, jag är förvånad att ha ställde upp med förkylning. Men är man sugen så är man ;)

Snacka om att råka ut för flera skador samma år sedan.

Men jag skulle inte bli förvånad om han är nr 2 bland våra distansåkare så småningom.

Link to comment
Share on other sites

Det brinner i knutarna för Mathias om han ska med till OS. Först måste han prestera på Sverigecup eller Skandinavisk cup så att han bli aktuell för att köra en världscup, väl där skall han visa att han har i OS att göra. Låter mycket tufft med tanke på helgens resultat.
Link to comment
Share on other sites

Har också svårt att tro att han ska hinna ifatt. Det är synd då jag unnar honom en stor individuell framgång. Tror dock att han kommer satsa på VL om inte i år så nästa år

han hade sin chans i val di fiemme 03 då var han i sitt livs form, föll på 3-milen som väl var hans bästa chans då. gjorde kanske sitt livs lopp på stafetten där han fullständigt knäckte konkurrenterna tyvärr gick Brink i väggen på slutsträckan med 2km kvar. På 5-milen blev han 4:a med bla Södergren och Brink före sig som gått i ryggar. han har egentligen inte vart riktigt nära den formen sedan dess även om han gjort ett och annat bra lopp.

 

Nån Vasaloppssegrare tror jag aldrig MF blir, för det första tror jag inte han riktigt har den stakstyrkan/uthålligheten som de bästa långloppsåkarna för det andra så har genom hela karriären varit en urdålig taktiker i masstartslopp och oftast gjort slut på krafterna innan det ska avgöras.

 

jag hoppas jag har fel för han är verkligen värd att få vinna nåt stort i karriären.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att han borde fortsatt med långlopp karriären ut, han gjorde ju många bra lopp första långloppsåret. I traditionell skidåkning räcker han tyvärr inte till längre även om jag önskade att så vore fallet, får nog svårt att ta igen efter allt strul.

 

Samtidigt får vi känna oss hedrade av att han pryder framsidan på det här forumet - han håller ett vakande öga på oss så vi sköter träningen....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Visst har skidåkarlivet sina egendomliga vändningar. När inte Anders Södergren kunde ställa upp, fick Mattias chansen i hans ställe i Davos. Mattias gjorde ett starkt lopp och blev näst bäste svensk på sin 20:e-plats slående bla Peter Northug, vi som räknat ut Mattias. Med detta lopp stärkte han sina aktier för att bli aktuell till Vancouver, hoppas han får avsluta sin karriär där.
Link to comment
Share on other sites

Visst har skidåkarlivet sina egendomliga vändningar. När inte Anders Södergren kunde ställa upp, fick Mattias chansen i hans ställe i Davos. Mattias gjorde ett starkt lopp och blev näst bäste svensk på sin 20:e-plats slående bla Peter Northug, vi som räknat ut Mattias. Med detta lopp stärkte han sina aktier för att bli aktuell till Vancouver, hoppas han får avsluta sin karriär där.

Jo, Mattias kom nog ett steg närmare. Men det känns sorgligt att säga det efter en 20:e plats, som inte egentligen är mycket att hänga i julgran.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker han visar att han är bästa alternativet på en förstasträcka jämfört med de andra traditionella åkarna. Även om 20:de inte är mycket att jubla över är det i alla fall bättre än de 40+ som de håller till på...

 

Men jag tror och hoppas att nån sprinter (förmodligen Jönsson eller Mats Larsson) eller t o m nån i gänget Svärd/Arhlin/Tynell kan blanda sig i diskussionen. Men det förutsätter nog en relativt platt bana (eller rättare sagt en med mycket stakning).

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker han visar att han är bästa alternativet på en förstasträcka jämfört med de andra traditionella åkarna. Även om 20:de inte är mycket att jubla över är det i alla fall bättre än de 40+ som de håller till på...

 

Men jag tror och hoppas att nån sprinter (förmodligen Jönsson eller Mats Larsson) eller t o m nån i gänget Svärd/Arhlin/Tynell kan blanda sig i diskussionen. Men det förutsätter nog en relativt platt bana (eller rättare sagt en med mycket stakning).

Kolla vem som vann sverigecupen 15km klassiskt i helgen, där kanske du har svaret!

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker han visar att han är bästa alternativet på en förstasträcka jämfört med de andra traditionella åkarna. Även om 20:de inte är mycket att jubla över är det i alla fall bättre än de 40+ som de håller till på...

 

Men jag tror och hoppas att nån sprinter (förmodligen Jönsson eller Mats Larsson) eller t o m nån i gänget Svärd/Arhlin/Tynell kan blanda sig i diskussionen. Men det förutsätter nog en relativt platt bana (eller rättare sagt en med mycket stakning).

Kolla vem som vann sverigecupen 15km klassiskt i helgen' date=' där kanske du har svaret![/quote']

Tror nog fortfarande att Fredriksson är bättre än Jens.. Men Jens kurva pekar brant uppåt så om nåt år är han absolut aktuell!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...