Någon på detta forum som prövat använda Vauhti Black Liquid vid finkornig snö och sträng kyla.

Black Liquid
Startad av
multigrade
, jan 05 2010 10:22
Postad 05 januari 2010 - 10:22

Postad 05 januari 2010 - 21:13

Tråkigt att jag ej får svar. Men det var som jag trodde detta är endast ett forum för stålsicklare.
Postad 05 januari 2010 - 21:25

Tyvärr inte.
Postad 05 januari 2010 - 22:25

Tjurputte.Tråkigt att jag ej får svar. Men det var som jag trodde detta är endast ett forum för stålsicklare.
Postad 05 januari 2010 - 22:37

Kör på Start SG 8 grön, skitbra och enkelt.
Postad 05 januari 2010 - 22:47

Om det är smutsig snö / konstsnö kan den vara relevant som topp över pulver/kloss. Är det torr snö så använd något vanligt paraffin typ Start SG8, Swix LF4 eller kallpulver som Solda S30. Är det fuktigare så använd Start HF Grön / Vauhti HF Grön eller typ swix FC7. Själv tycker jag inte att den ger något på torr snö, men det är väl bra att prova.
Postad 05 januari 2010 - 23:03

North Sport skriver att den är som bäst vid stark köld.
Själv har jag inte provat, men är oxå nyfiken på resultat..
Själv har jag inte provat, men är oxå nyfiken på resultat..
Postad 06 januari 2010 - 09:54

Får be om ursäkt för mitt lite sarkastiska inlägg. Men det gav respons och tack för svaren. Har tävling i Åsarna nu till helgen. Är själv en anhängare av grön Start utan flour när det är kallt och kärvt.
Postad 06 januari 2010 - 10:31

Tjenare!
Har själv testat en hel del Vauhti vallor och när det gäller Black liquid så går den bra vid riktigt kallföre, men ännu bättre resultat har jag fått på Vauhti Blackfox pulver/kloss med t.ex. en grön lågfluor som underlag!
Har själv testat en hel del Vauhti vallor och när det gäller Black liquid så går den bra vid riktigt kallföre, men ännu bättre resultat har jag fått på Vauhti Blackfox pulver/kloss med t.ex. en grön lågfluor som underlag!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar