Hej
Är det någon som har erfarenhet av Innovax Beta?
Vid vilka temperaturer och fören tycker ni den fungerar bra i?
Hur och med vad brukar ni prepparera skidorna innan ni lägger på Betan?
Mvh Jocke

Innovax Beta
Startad av
m04joano
, jan 19 2010 21:27
Postad 19 januari 2010 - 21:27

Postad 26 januari 2010 - 18:30

Jag undrar detsamma. Ingen som vet?
Postad 26 januari 2010 - 20:15

Nysnö och -10 så är den grym.
Jag har haft olika LF-paraffiner under. Elof himself tycker att man ska lägga Betan direkt på ren skida. Jag har testat det några gånger också och det funkar det med, men gör man så är ett tips att kantvärma in vallan, dvs. smält pulvret med kanten av vallajärnet. Då minskar risken att överhetta belaget påtagligt. Elof lägger rätt rikligt med pulver. Jag brukar vara lite snålare...
Jag har haft olika LF-paraffiner under. Elof himself tycker att man ska lägga Betan direkt på ren skida. Jag har testat det några gånger också och det funkar det med, men gör man så är ett tips att kantvärma in vallan, dvs. smält pulvret med kanten av vallajärnet. Då minskar risken att överhetta belaget påtagligt. Elof lägger rätt rikligt med pulver. Jag brukar vara lite snålare...
Postad 26 januari 2010 - 20:45

Torr snö -10 och kallare då kan den vara grym. Brukar köra LF6 alt LF4 under, sicklar och borstar när skidan är varm borstar igen när skidan svalnat.
Postad 26 januari 2010 - 22:21

Jag har även provat deras extreme vallor (extreme cold med och utan fluor).
Dom tycker jag att jag får ännu bättre resultat med.
Dom tycker jag att jag får ännu bättre resultat med.
Postad 27 januari 2010 - 16:35

Tack för svaren.
Har BWLF hemma så det borde med andra ord fungera bra att grunda med.
Kommer köra Västgötaloppet i Ulricehamn på söndag och det verkar som att det kommer vara runt -10 till -15 och inget snöfall. Tror ni Betan är ett bra val då eller ska man satsa på grafit och sen ski-go C380 istället?
Mvh Jocke
Har BWLF hemma så det borde med andra ord fungera bra att grunda med.
Kommer köra Västgötaloppet i Ulricehamn på söndag och det verkar som att det kommer vara runt -10 till -15 och inget snöfall. Tror ni Betan är ett bra val då eller ska man satsa på grafit och sen ski-go C380 istället?
Mvh Jocke
Postad 14 mars 2010 - 21:09

Förstog inte hur kant värmning går till. Strör man ut pulvret som vanligt å sedan värmer man in det med kanten...typ lägger järnet på sniskan och värmer med kanten...rätt uppfattat? Har man lika lr ännu gögre temp som när man värmer in Cera pulver? Då ligger man väl också på gränsen till de som är bra för belaget. borde det inte gå lika bra att bara dra snabbt med järnet?
Postad 03 november 2022 - 12:41

Brukar uteslutande lägga den på blå Rex. Klockren flourfri vallning som jag kört sedan 90-talet. Glider på grymt bra för de flesta situationer.
/// Micke
Varför kan man inte köpa riktiga skidor längre? Kneissl, kom tillbaka!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar