Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa webshopen?


Vasaa

Recommended Posts

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag kan skriva vilken jag INTE tycker om... Polder.se och varför ? Joo för det finns ju aldrig något i lager verkar det som...

jo där ska man inte handla, den där pölder verkar tycka att han är kingarnas king, men vete fan om det stämmer, känns som de är lite för mycket snack där för att de ska kännas seriöst.

 

Har handlat på både xcontryskiers och skistart,

xcontryskiers inga problem alls och bra erbjudande ibland

skistart, hade problem en gång, som var pga att jag hade stressat lite för mycket när jag beställde, men det löste vi genom ett mejl som jag snabbt fick svar på. (bra service :))

 

Så kan rekommendera båda dessa, och håller med globe86 om pölder, känns inte riktigt som kunderna är i fokus där.

Link to comment
Share on other sites

Jag har väldigt bra erfarenhet av http://www.udenssport.se/sv/

Billigt, bra service, stort sortiment och fri frakt när du handlar över 500.-

Beställde bindningar av dem och de ringde direkt och kollade så att jag var säker på att det var rätt modell till mina skidor.

 

Självklart tycker jag att man ska göra största delen av sina inköp hos sin lokala handlare men ibland gör det inte ont att tjäna några hundralappar eller en tusenlapp på nätet.

 

Några andra att kolla in:

http://www.skistart.com/

http://xcountryskiers.jetshop.se/default.aspx

http://www.gironsport.com/giron/

Link to comment
Share on other sites

Instämmer med AGM. Har aldrig haft problem med Pölder. Betydligt snabbare leveranser än xcountryskiers. Dessutom tycker jag herr Pölder är förträfflig att svara på det mail man skickar. Behöver sällan vänta mer än en dag. Tyvärr har jag varken handlat från giron eller skistart. Dock tycker jag att skistart verkar ha det största sortementet.
Link to comment
Share on other sites

Ska jag köpa skidor så köper jag nog från Pölder, med tanke på branscherfarenhet (men det tar emot eftersom han här på forumet har en debatteknik i nivå med en mellanstadieelevs). Stavar har jag tidigare köpt fån Xcountrskiers eftersom dom säljer KV+. Dom var lite sega när dom skulle skicka rätt trugor...jag fick först fel trugor, sen fick jag en (!!), sen blev det rätt. I övrigt köper jag från Skistart, störst sortiment och ofta lägst priser. Har även fått bäst service då jag kommit med krångliga förfrågningar där, och dessutom fått rabatt. Edited by Jim N
Link to comment
Share on other sites

Northsport är bra, beställde bl a salice glasögon som kom tidigare i veckan med en liten repa, jag påpekade det. Svaret jag fick idag, vi skicar ny lins omgående, det är trevligt bemötande!

Till skillnad från Intersport i Idre, köpte Atomic World Cup på påskrean, ville ha långt spann typ varmburkskida, de mätte upp på någon pointer, sedan mätte jag om på spannmätare och spannet visade sig vara för kort. Pratade med dem innan och de sa det skulle lösa sig om jag tog upp skidorna till jul. Jag fick inte reklamera dem med argumenten:

1) Spannet är rätt för dig...

2) Vill man ha exakt rätt spann ska man inte köpa på rea... (stod på spannmätarbräda i affären och han insåg väll att spannet var lite kort)..

3) Det är alltid bra med extra skidor...

4) Väldigt bra skidor för 1800...

 

Som tur är har jag kompisar som väger mindre så jag kunde sälja vidare för 1500.

Link to comment
Share on other sites

De har säkert mycket att göra men det har andra firmor också och där är servicen inte så låg som hos POLDER. Jobbar man med kunder (jag gör det också) så måste man hantera ny beställningar, kundreklammationer etc på proffesionellt sätt. Det är service mind. Det gör INTE POLDER. Jag och mina bekanta och skidklubben, där är mer än 95% missnöjda med POLDER. SÅ UNDVIK POLDER.
Link to comment
Share on other sites

UNDVIK PÖLDER. Visst du får leveranser (i bästa fall)

Är något fel eller om du fått fel skidor så är de omöjliga att prata med. Svarar inte i telefon eller på mail. Skulle behöva läras sig vad service mind är.

Det där känner jag inte alls igen. Fick ett par dåliga skidor en gång, men det reddes ut på ett väldigt trevligt och bra sätt. Nu var detta iofs inte denna säsong. Sedan jul denna säsong verkar de ha haft tokmycket att göra, läs lite i Pölders blogg.

Link to comment
Share on other sites

De har säkert mycket att göra men det har andra firmor också och där är servicen inte så låg som hos POLDER. Jobbar man med kunder (jag gör det också) så måste man hantera ny beställningar, kundreklammationer etc på proffesionellt sätt. Det är service mind. Det gör INTE POLDER. Jag och mina bekanta och skidklubben, där är mer än 95% missnöjda med POLDER. SÅ UNDVIK POLDER.

Känner inte igen det du säger överhuvudtaget. Och nog sjutton är dom proffsiga.

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis beställt skidor av T pölder och allt går väldigt bra och smidigt. Min farsa har också beställt där tidigare och pölder verkar alltid få spannet på skidan rätt varenda gång av vad jag har hört. Så jag tycker att Herr Pölder bara borde ha creds.

 

PS. Rolig är han också :D

Skippade slipningen hoppas jag...?

 

Fick höra av en klubbkompis i helgen som hade varit hos Mr P och sett hur han slipade...

Det gick väl inte till som på andra ställen...

Link to comment
Share on other sites

Pölder är den bästa av dom alla enligt mig. Alltid lätta att ha att göra med, alltid flexibla om det är något problem.

Men visst har dom vart lite svåra under denna vinter pågrund av att dom är totalt överbelastade. Men enligt mig NR 1 på nätet

Jag instämmer, bara goda erfarenheter av Pölder. Han är nog kingarnas king minsann.

Edited by Joo
Link to comment
Share on other sites

Visa mig den butik eller försäljare som har 100% nöjda kunder!

 

All försäljning är personlig i och med att vi alla är människor, båda säljaren och kunden. Det betyder att det emellanåt inte "klickar" rent personligt och som kund tycker man då att man blivit illa behandlad. Visst, det går åt pipsvängen, det finns oseriösa säljare och det finns en del med attitydsproblem. Men det gör det på kundsidan också. Kunder som ställer orimliga krav, kunder som förväntar sig mailsvar inom 10min och kunder som ska "kompenseras" för mentalt lidande när något tagit lite längre tid än väntat. Så fungerar vi och när det inte "klickar" går det åt helvete.

Läste om skilsmässostatistiken idag, under 2009 skiljde sig 20191 par. 40382 människor som alla kan intyga att just den andra parten är en idiot.

 

Jag har handlat av Pölder med goda resultat. En gång tog det evigheter innan ett par handskar dök upp men det redde vi ut via mail. Jag har också köpt en gång av skistart med en snabb och bra leverans.

 

Av de uppräknade hittills är alla seriösa butiker som vill sina kunder väl. Ibland skiter det sig men övervägande gånger går det riktigt bra. Vi kan alltid som enskilld konsument själva välja var vi vill handla och inte och givetvis ta intryck av vad andra berättar. Men tänk på att det är den ena partens inlaga du tar del av, inte bådas :)

Link to comment
Share on other sites

Jag fick väldigt bra service vid www.activex.se Bra mejlkontakt, snabb leverans och ganska konkurrenskraftiga priser.

Gillar Rossignol och tyckte de hade ett bra utbud Ross-prylar. En sak som exempelvis inte Pölder har.

 

Har nån för övrigt testat den nya skidhållaren? http://www.activex.se/art-1.asp?id=863&iPageID=142 Kanske skulle man investera i en sån till klisterskidorna? Ganska dyr för en plastbit dock, men en del av pengarna lär ju hamna hos Charlotte Kalla... Har för mig att det är hon som ska marknadsföra produkten.

Edited by Frazzi
Link to comment
Share on other sites

De har säkert mycket att göra men det har andra firmor också och där är servicen inte så låg som hos POLDER. Jobbar man med kunder (jag gör det också) så måste man hantera ny beställningar' date=' kundreklammationer etc på proffesionellt sätt. Det är service mind. Det gör INTE POLDER. Jag och mina bekanta och skidklubben, där är mer än 95% missnöjda med POLDER. SÅ UNDVIK POLDER.[/quote']

Känner inte igen det du säger överhuvudtaget. Och nog sjutton är dom proffsiga.

Är det bara jag som tycker att det tar emot att beställa av någon som inte kan uttrycka sig i skrift, som skickar ut en katalog full av smileys och har meningsbyggnad som en 10-åring?

Link to comment
Share on other sites

De har säkert mycket att göra men det har andra firmor också och där är servicen inte så låg som hos POLDER. Jobbar man med kunder (jag gör det också) så måste man hantera ny beställningar' date=' kundreklammationer etc på proffesionellt sätt. Det är service mind. Det gör INTE POLDER. Jag och mina bekanta och skidklubben, där är mer än 95% missnöjda med POLDER. SÅ UNDVIK POLDER.[/quote']

Känner inte igen det du säger överhuvudtaget. Och nog sjutton är dom proffsiga.

Är det bara jag som tycker att det tar emot att beställa av någon som inte kan uttrycka sig i skrift, som skickar ut en katalog full av smileys och har meningsbyggnad som en 10-åring?

Med tanke på språket i det inlägg du citerar är jag inte riktigt säker på vems språkbehandling du menar, Polders eller h*n som stavar professionellt på ett väldigt oprofessionellt sätt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...