Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Labradorens Skidlära & Dogma

• Vänligen logga in för att kunna svara
59 svar till detta ämne

Thunis

Thunis

Medlem

• Members
  • Pip
  • 132 inlägg

Blir det över noll och snöfall bör du åka hem och kramas istället med partnern från punkt 3.

Så det är därför det heter kramsnö?!

Råtefella

Råtefella

Medlem

• Members
  • Pip
  • 39 inlägg

Ja, det må det vel være? 

VL 2015: Led 5: 7.07 VL 2016: Led 5: 6.40 VL 2018: led4: 6.22

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Jag kramar hellre en människa än en snöboll. ;)

Forehandloop

Forehandloop

Medlem

• Members
  • Pip
  • 342 inlägg

3. Skaffa korrekt partner. Vill du ha en kvinna skall hon vara smal och gladlynt, vill du ha en man skall han vara stark och snäll. Om du redan har en partner men vederbörande inte uppfyller ovan nämnda, mycket grundläggande krav - byt partner. Det blir du i alla fall tvungen till så småningom ändå så det kan lika bra ske nu och under ordnade former.

Kan tipsa om att även inkorrekt partner, gärna argsint kan göra dig till skidåkare. Du är alltid motiverad att komma iväg och träna ofta och länge länge!

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 226 inlägg

JAG tycker att labradorens budskap  är av det roligaste som skrivits på detta forum. När det någon gång tar emot i skidspåret brukar jag tänka på någon av dessa fantastiska teser och då går det plötsligt lättare och med ett smil på läpparna. :lol: Tack labradoren, du borde få ett speciellt pris för dessa uppmuntrande insatser för dina medmänniskor :rolleyes:  :wub:

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Vad gäller punkt 3 och val av partner vill jag tillägga att det är viktigt att välja rätt svärmor. Min svärmor var fantastisk och hade ett genuint skidintresse. När vi firade jul däruppe i Norrland gällde det att få till så många mil som möjligt och då var det två pass om dagen som gällde, ett i dagsljus, ett på elljusbanan. Om jag någon gång tvekade att ge mig ut i mörkret (1 km över en sjö till elljuset) puffade hon på mig och tyckte att det var klart att jag inte skulle hoppa över kvällsrundan. En peppande svärmor är guld värd. :)

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 738 inlägg

Kan tipsa om att även inkorrekt partner, gärna argsint kan göra dig till skidåkare. Du är alltid motiverad att komma iväg och träna ofta och länge länge!

Jag testade det konceptet under ett antal år. Det funkar iofs som beskrivet ovan, men är inget jag rekommenderar. 

Labradoren

Labradoren

Medlem

• Members
  • Pip
  • 220 inlägg
Dags att förhärliga mig själv och bumpa detta inlägg!

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 840 inlägg

Nu fattar jag varför jag fick smisk på senaste loppet.

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 226 inlägg

Dags att förhärliga mig själv och bumpa detta inlägg!

Bra att du lyfter upp detta Labradoren. Denna tråd tillhör mina verkliga favoriter. Jag tror att jag nåstan kan repetera första inlägget mitt i natten om ni väcker mig. Och när jag tränar händer det fortfarande att den dyker upp i mitt huvud (jag funderar och löser ofta problem på mina träningsturer som ni förstått !), Och ett Pers(s)onligt inre leende infinner sig och träningen går som en dans. Tack Labradoren, en äkta hundälskare på bettet men som uppenbarligen även fötts med en räv bakom örat  :rolleyes:

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 204 inlägg

För att fira att hela kön med medlemmar nu är inne, så är det väl dags att bumpa upp Skidforums bästa tråd nånsin :) Labradoren själv glömde visst att göra det förra vintern ...

Lars-Erik

Lars-Erik

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 226 inlägg

För att fira att hela kön med medlemmar nu är inne, så är det väl dags att bumpa upp Skidforums bästa tråd nånsin :) Labradoren själv glömde visst att göra det förra vintern ...

Grattis Maria Snö att du lyckats med detta. Det är mycket bra och värt att fira. Och jag firar gärna med dig, denna tråd tillhör mina verkliga favoriter och jag upprepar mitt förra inlägg: "Denna tråd tillhör mina verkliga favoriter. Jag tror att jag nästan kan repetera första inlägget mitt i natten om ni väcker mig. Och när jag tränar händer det fortfarande att den dyker upp i mitt huvud (jag funderar och löser ofta problem på mina träningsturer som ni förstått !), Och ett Pers(s)onligt inre leende infinner sig och träningen går som en dans. Tack Labradoren, en äkta hundälskare på bettet men som uppenbarligen även fötts med en räv bakom örat   :rolleyes:"

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Moderators
  • 1 840 inlägg

Jag har lite svårt att se storheten i den här tråden. Första inlägget finner jag sexistiskt då man uppmanas att dumpa sin fru om hon inte är smal.

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 204 inlägg

Jag har lite svårt att se storheten i den här tråden. Första inlägget finner jag sexistiskt då man uppmanas att dumpa sin fru om hon inte är smal.

Jo, lite dålig eftersmak på just den punkten. Annars tycker jag det är träffande!

Carlsson

Carlsson

Ny medlem

• Members
  • 6 inlägg

Ja, det är helt irrelevant hur fyllig partner man har. Det viktiga är att hon/han har stationära fritidsintressen. Kanske betonggjutning eller bakning. Det måste finnas någon hemma som kan ta emot dina telefonsamtal.

Det är viktigt då du kan behöva hjälp att ta dig hem om du på rullskidor bryter en stav, får muskelkramp eller bara är lite trött och du befinner dig 3 mil hemifrån. Då är det skönt att bli hämtad!

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Ja, det är helt irrelevant hur fyllig partner man har. Det viktiga är att hon/han har stationära fritidsintressen. Kanske betonggjutning eller bakning. Det måste finnas någon hemma som kan ta emot dina telefonsamtal.

Det är viktigt då du kan behöva hjälp att ta dig hem om du på rullskidor bryter en stav, får muskelkramp eller bara är lite trött och du befinner dig 3 mil hemifrån. Då är det skönt att bli hämtad!

Instämmer helt, läs även mitt inlägg om betydelsen av en intresserad svärmor. :)

Maria Snö

Maria Snö

Medlem

• Moderators
  • 204 inlägg

Jag vill lägga till en punkt: Muta tidigt dina barn med kexchoklad i spåret. Boka lyxiga fjällstugor med wifi. Se till att skidintresset håller i sig så ökar familjens förståelse och dina egna träningsmöjligheter.

Ola på Österlen

Ola på Österlen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 193 inlägg

Jag vill lägga till en punkt: Muta tidigt dina barn med kexchoklad i spåret. Boka lyxiga fjällstugor med wifi. Se till att skidintresset håller i sig så ökar familjens förståelse och dina egna träningsmöjligheter.

Mina barn behöver bara wi-fi. Resten av det du nämner prickar in (sånär som på ett glas Pinot Noir till kvällen) vad min partner behöver.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 544 inlägg

Mina barn behöver bara wi-fi. Resten av det du nämner prickar in (sånär som på ett glas Pinot Noir till kvällen) vad min partner behöver.

Mina barn har aldrig fått godis i spåret, (wifi fanns inte) utan som små satt de i en egentillverkad pulkkälke, Sen när de blivit större var det varm blåbärssoppa som vi intog längs spåret och sen när vi kom hem var det inget fel på aptiten. Ev. godis el glass fick de efter maten. De tävlade på skidor fram till 13 års-åldern, bytte sporter och senare som vuxna  tränar ena sonen löpning och andra sonen cykling, så det var nog inte fel att de fick följa med pappa på olika konditionssporter även om det inte blev skidor. (försökt övertala dem att vi skulle åka vasaloppet tillsammans, men den ena tycker det är för omständigt med skidor och den andra bor i Skåne med dåliga träningsmöjligheter på snö)

ps. på en punkt är sönerna väl förberedda för vasaloppet = blåbärssoppan = både i skidspåret och hemma serverades min hemkokta blåbärssoppa. :)

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 362 inlägg
Då kanske kexchoklad saknades? Min dotter fick kexchoklad (inte mycket men livet ska innehålla höjdpunkter) och vi har redan kört VL ihop… kortVasan men ändå

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar