Och du förutsätter att det var fästvallan som tog ditt glid vid -17 grader och nysnö !?!?!Körde vidare på samma vallning i lördags -17 typ, trögare än trögast i 2,5 timmar, idag var jag ute i minus 2, hade fortfarande fäste på samma vallning..., inget jättebätt men tillräckligt och bra glid igen, roligt. Så efter att ha kört på Rode Blå super 3 ggr i nysnö, så det verkar som om det som står på burken stämmer för mig, -1 till minus 3. Fungerade i kallare för mig men då sög den glid...Körde Åldersjakten DM 10km klassiskt i Stockholm igår, la på Rode Blå super för första gången, typ -8 och nysnö. Hade inte världsbäst glid, men väldigt bra fäste, tror jag fega lite för mycket, för tjockt och lite för långt. Hur tjockt lägger ni Rode Blå super? Lika tjockt som om ni skulle lägga typ VR40?
Inte helt ovanligt med trägt glid i den temperaturen och nysnö så jag vill nog påstå att det inte vara fästvallans fel. Men körde du med samma vallning (alltså inte rengjort och vallat nytt) som du hade haft under Åldersjakten? Där var du själv inne på att du lagt på för tjockt.