Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rode flourburkar


briko

Recommended Posts

Rodes burkvallor, några varianter i synnerhet, har fått många positiva omdömen här. Jag delar (med min begränsade erfarenhet) de positiva erfarenheterna av Rode.

 

Av denna anledning är jag lite nyfiken på Rodes flourburkar. Är dessa att jämföra med Swix VR? Eller har Rode-varianter högre flourhalt och därmed smalare användningsområde (täckvalla, el vid specialförhållande såsom smutsig snö, hög luftfuktighet, växelföre etc...)?

 

Får även en känsla av att Rodes flour-variant inte har blivit någon större succe, då det inte verkar vara särskilt många handlare som valt att ha dem i sitt sortiment - korrekt?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag fick tag i tre av de fyra fluor-burkarna i Stadiumtältet i Sälen. De hade slut på FP36 BLÅ SPESIAL FLUOR, men den har en klubbkompis (och jag tror han använde den på Vasaloppet). Så jag får väl komma med ett utlåtande när jag börjat testa vallorna. Men jag håller med dig briko, de är lite osynliga ute i affärerna.

http://www.rodeskiwax.no/extra/rodeskiwax/produkter.aspx?pCID=152

 

Jag tänker nog använda dem som topp-vallor, ungefär som Star S5, S7 och Racing Red.

Link to comment
Share on other sites

Rode är mycket bättre under nollan än Swix VR. Men samtidigt har Rode Fast vallor nästan ingen slitstyrka och fäste är inte heller så bra. Man måste välja rätt valla under och toppa med "Fast" bara. Glid är dock perfekt.. :D
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...