Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Rode flourburkar

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

briko

briko

Medlem

• Members
  • Pip
  • 73 inlägg
Rodes burkvallor, några varianter i synnerhet, har fått många positiva omdömen här. Jag delar (med min begränsade erfarenhet) de positiva erfarenheterna av Rode.

Av denna anledning är jag lite nyfiken på Rodes flourburkar. Är dessa att jämföra med Swix VR? Eller har Rode-varianter högre flourhalt och därmed smalare användningsområde (täckvalla, el vid specialförhållande såsom smutsig snö, hög luftfuktighet, växelföre etc...)?

Får även en känsla av att Rodes flour-variant inte har blivit någon större succe, då det inte verkar vara särskilt många handlare som valt att ha dem i sitt sortiment - korrekt?

Dunderklumpen

Dunderklumpen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 596 inlägg
Jag fick tag i tre av de fyra fluor-burkarna i Stadiumtältet i Sälen. De hade slut på FP36 BLÅ SPESIAL FLUOR, men den har en klubbkompis (och jag tror han använde den på Vasaloppet). Så jag får väl komma med ett utlåtande när jag börjat testa vallorna. Men jag håller med dig briko, de är lite osynliga ute i affärerna.
http://www.rodeskiwa...r.aspx?pCID=152

Jag tänker nog använda dem som topp-vallor, ungefär som Star S5, S7 och Racing Red.

Redigerat av Dunderklumpen, 09 mars 2010 - 10:24 .

ironman

ironman

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 200 inlägg
Enligt RODE så e de rena toppningsvallor... Och de lilla jag testat dom så ger dom betydligt sämre fäste... men bra släpp..
Train hard win easy!

briko

briko

Medlem

• Members
  • Pip
  • 73 inlägg
Tack för era svar, skall bli intressant att höra erfarenheter.

Verkar dock inte som burkar man ha allt för högt på sin inköpslista, utifrån vad jag hittills vet.

Petr

Petr

Medlem

• Members
  • Pip
  • 188 inlägg
Rode är mycket bättre under nollan än Swix VR. Men samtidigt har Rode Fast vallor nästan ingen slitstyrka och fäste är inte heller så bra. Man måste välja rätt valla under och toppa med "Fast" bara. Glid är dock perfekt.. :D

Lejonet2

Lejonet2

Medlem

• Members
  • Pip
  • 466 inlägg
Nån av dom kallare burkarna kan funka i kallsnö, men annars inget vidare fäste alls. Tyckt Star Topburkar funkar bättre till det i kallsnö.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar